کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بدهی 40 میلیاردی تهرانی‌ها به مخابرات / دولتی‌ها عمده‌ترین بدهکار

خبرگزاری ايسنا , 13 تير 1394 ساعت 17:28

ایتنا- بخش عمده‌ای از بدهی‌های دولتی، مربوط به نقاطی است که نمیتوان تلفن آنها را قطع کرد!




مدیر عامل مخابرات استان تهران گفت: در حال حاضر حدود ۴۰ تا ۴۵ میلیارد تومان بدهی مخابراتی در استان تهران وجود دارد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، علیرضا صیدی  اظهار کرد: سال گذشته رقم بدهی مردم به مخابرات حدود ۱۱ درصد قبوض بود که امسال تلاش‌های مختلفی صورت گرفته تا این رقم به هشت درصد کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: با این وجود حدود ۴۵ میلیارد تومان لاوصولی و معوقه در این بخش وجود دارد که بخش عمده‌ای از این بدهی‌ها مربوط به نقاطی است که نمی‌توانیم و نباید تلفن آنها را قطع کنیم.

مدیر عامل مخابرات استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا به‌طور مشخص منظور او سازمان‌های دولتی و حکومتی به‌شمار می‌ رود، تایید کرد که بخش عمده‌ای از بدهی‌های مخابراتی به این بخش مربوط می‌شود.

بحث مطالبات مخابرات از مشترکان اولین بار نیست که رسانه‌ای می شود و تاکنون بر اساس مقاطع زمانی مختلف در این خصوص آمارهای متعددی ارائه شده است.

از سوی دیگر بحث این بدهی‌ها تنها به استان تهران محدود نمی شود. سخنگوی شرکت مخابرات ایران نیز اواخر سال گذشته در گفت‌وگویی با ایسنا از بدهی ۹۰۰ میلیاردی مشترکان به مخابرات خبر داده بود.

داود زارعیان در این باره متذکر شده بود: در حال حاضر مشترکان تلفن ثابت حدود ۸۵۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومان بدهی به مخابرات دارند که در این زمینه تلاش شده با در نظر گرفتن طرح‌های تشویقی و اطلاع‌رسانی اجازه بالا‌رفتن این رقم داده نشود، اما همچنان این رقم، رقم بالایی است و اگر این بدهی‌ها به مخابرات بازگردانده شود بسیاری از مشکلات ما برطرف خواهد شد.

اگرچه پیش از این نیز بارها در خصوص بدهی‌های مخابراتی صحبت شده بود اما این اولین بار است که به طور رسمی اعلام می شود بخش قابل توجهی از این بدهی ها مربوط به سازمان ها و نهادهای دولتی است.


کد مطلب: 36945

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/36945/بدهی-40-میلیاردی-تهرانی-ها-مخابرات-دولتی-ها-عمده-ترین-بدهکار

ايتنا
  https://www.itna.ir