۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۴

هک شدن سایت پلکس هزاران نفر را به دردسر انداخت

ایتنا- این هکر تهدید کرده که در صورت ندادن بیت کوین، اطلاعات شخصی کاربران را در شبکه های تورنت افشا میکند.
هک شدن سایت پلکس هزاران نفر را به دردسر انداخت



یک هکر ناشناخته با حمله به سایت پلکس کاربران را تهدید کرده یا پول مجازی بیت کوین در اختیار وی بگذارند یا داده های شخصی آنها را در فضای مجازی منتشر می کند.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از تک تایمز، این هکر توانسته اطلاعات شخصی افراد را که در پلکس ذخیره شده به دست آورد و تهدید کرده که آنها را در شبکه‌های تورنت در اختیار همگان قرار می‌دهد.

پلکس سایتی است که به کاربران امکان می دهد ویدیوها، عکس ها و فایل های موسیقی خود را بر روی سرورهای آن ذخیره کنند تا بتوانند آنها را بر روی گوشی، لپ‌تاپ، تلویزیون و ... در هر زمان و مکان پخش کنند.

مدیران سایت پلکس در واکنش به این رویداد کلمات عبور کاربران را تغییر داده و می گویند در حال بررسی موضوع هستند. مشخص نیست اطلاعات چه تعداد از کاربران به این شیوه سرقت شده است. هر کاربر برای بازیابی اطلاعاتش باید باجی را با واحد پول بیت کوین پرداخت کند.

از جمله اطلاعات مهم شخصی مسروقه می توان به آدرس‌های آی.پی، آدرس‌های ایمیل، پیام های خصوصی و کلمات عبور رمزگذاری شده اشاره کرد. یکی از کاربران این سایت با نام کاربری Savata مسئولیت حمله مذکور را بر عهده گرفته، اما اطلاعات بیشتری در مورد هویت وی در دسترس نیست.

ارزش بیت کوین های مورد تقاضای وی ۹.۵ بیت کوین برابر با ۲۴۰۰ دلار است و اگر افراد این مبلغ را به موقع نپردازند باید ۱۴.۵ بیت کوین برابر با ۳۷۰۰ دلار بپردازند.
کد مطلب: 36940
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام