۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۸

سقوط ۵.۵ درصدی صنعت جهانی IT به دنبال افزایش ارزش دلار

ایتنا - گارتنر توضیح داد میزان پرداخت پول در صنعت جهانی IT تا پایان سال 2015 میلادی به 3.5 تریلیون دلار می‌رسد.
سقوط ۵.۵ درصدی صنعت جهانی IT به دنبال افزایش ارزش دلار


به دنبال افزایش ارزش دلار آمریکا در ماه‌های گذشته، وضعیت صنعت جهانی IT رو به وخامت رفت و مرکز تحقیقاتی گارتنر در آخرین گزارش خود پیش‌بینی کرد طی سال ۲۰۱۵ میلادی ارزش بازار جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به سال قبل کاهش ۵.۵ درصدی را تجربه کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی‌تی‌پی، گارتنر بر اساس‌ آخرین پیش‌بینی‌های خود توضیح داد میزان پرداخت پول در صنعت جهانی IT تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی به ۳.۵ تریلیون دلار می‌رسد که این رقم نسبت به ۳.۷۱ تریلیون دلار هزینه شده در سال قبل کاهش قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد.

گارتنر به این مسئله اشاره کرد که این وضعیت باعث ایجاد مشکلات اساسی نمی‌شود و فقط یک اختلال کوچک در بعضی بخش‌ها ایجاد می‌‌کند. اگر ارزش مالی دلار آمریکا افزایش نمی‌یافت، امسال ارزش بازار جهانی فناوری رشد ۲.۵ درصدی را تجربه می‌کرد.

«جان-دیوید لاولاک» مدر تحقیقات گارتنر در این خصوص گفت: «ما می‌خواهیم بر این مسئله تاکید کنیم که این روند افول در بازار جهانی IT محسوب نمی‌شود. این تاثیرات بزرگ که از جانب ارزش مالی دلار حاصل می‌شود، می‌تواند به صورت کوتاه‌مدت تغییراتی را ایجاد کند.»

 

مرکز تحقیقاتی گارتنر پیش از این در ماه آپریل پیش‌بینی کرده بود که امسال میزان پول پرداخت شده در صنعت جهانی IT بسته به افزایش ارزش دلار آمریکا کاهش ۱.۳ درصدی را تجربه می‌کند. در آن زمان گفته شده بود که طی سال ۲۰۱۵ میلادی ارزش دلار آمریکا ۳.۱ درصد بیشتر می‌شود.

گارتنر اعلام کرد که در این بازار امسال هم بخش ارتباطات و خدمات مخابراتی بیشترین درآمد را به خود اختصاص می‌دهند و مجموع پول‌های پرداخت شده در این واحد به ۱.۵ تریلیون دلار می‌رسد.
 
کد مطلب: 36928
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام