۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۹

مرکز تولید تراشه‌های ای‌بی‌ام ۱.۵ میلیارد دلار فروخته شد

ایتنا - این واگذاری به IBM امکان می‌دهد با توان بیشتر در بخش تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کند.
مرکز تولید تراشه‌های ای‌بی‌ام ۱.۵ میلیارد دلار فروخته شد


سرانجام قرارداد IBM با شرکت GlobalFoundries نهایی شد تا واحد تولید تراشه‌های خود را به فروش برساند و با وجود مشکلات مالی فراوان در کشور یونان، بتواند این واگذاری را انجام دهد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوئیرر، شرکت IBM در اکتبر گذشته همزمان با انتشار گزارش مالی خود اعلام کرد که به صورت رسمی این واگذاری را انجام داد. شرکت IBM اعلام کرد که این واحد بیش از آنکه دردآمدزا باشد با مشکلات مختلف مواجه شده است و به همین خاطر آن را به قیمت ۱.۵ میلیارد دلار واگذار کرده است.

شرکت IBM در بیانیه جدید خود توضیح داد واگذاری واحد مذکور به این معنی خواهد بود که شرکت GlobalFoundries طی ۱۰ سال آینده به بازوی تولید پردازنده‌های نیمه‌هادی IBM تبدیل خواهد شد و برای طولانی‌مدت نیز همکاری‌های خود را با IBM ادامه خواهد داد.

«تام رزامیلیا» مدیر مرکز سیستم‌های شرکت IBM در این خصوص گفت: «این بیانیه گام بعدی ما گسترش همکاری‌های ما با GlobalFoundries محسوب می‌شود. شرکت IBM به سرمایه‌گذاری خود روی سیستم‌های اصلی، نوآوری و هوش برای طولانی‌مدت ادامه می‌دهد.»

 

تکمیل این قرارداد هم‌اکنون به IBM امکان می‌دهد تا با توان بیشتر در بخش تحقیق و توسعه و بخش‌های مختلف خود به‌خصوص خدمات پردازش ابری سرمایه‌گذاری کند.

فروش واحد تولید تراشه‌های رایانه‌ای همچنین استراتژی‌های طولانی‌مدت IBM برای نحوه حضور در بازار سخت‌افزار، رایانه‌های شخصی و سرورها را محقق می‌کند.
لازم به ذکر است این شرکت چندی پیش مرکز تولید سرورهای خود را نیز به لنوو واگذار کرد.
 
کد مطلب: 36927
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام