۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰

ساخت نرم‌افزاری که باگ‌های خود را ترمیم می‌کند

ایتنا- دانشمندان در مرکز MIT موفق به ساخت نرم‌افزار ویژه‌ای شده‌اند که می‌تواند با کمک ساختار منحصر به فرد خود به سراغ تغییر در ساختار کدهای خود رفته و با کپی از نرم‌افزارهای دیگر، باگ‌های یافته شده را رفع کند.
ساخت نرم‌افزاری که باگ‌های خود را ترمیم می‌کند


دانشمندان در مرکز MIT موفق به ساخت نرم‌افزار ویژه‌ای شده‌اند که می‌تواند با کمک ساختار منحصر به فرد خود به سراغ تغییر در ساختار کدهای خود رفته و با کپی از نرم‌افزارهای دیگر، باگ‌های یافت شده را رفع کند.


به گزارش ایتنا از رایورز از وب‌سایت engadget ، این ساختار جدید که Code Phage نام گرفته است، در حقیقت یک مکانیزم هوشمند است که می‌تواند به خوبی به سراغ استفاده از ساختار نرم‌افزارهای دیگر برای شناسایی و رفع ایرادهای موجود در خود بپردازد.

این مکانیزم پس از شناسایی یک باگ به سراغ بررسی نرم‌افزارهای دیگری که در سیستم میزبان آن حضور دارند می‌رود و با بررسی کدهای‌ آنها به دنبال بهترین راهکار برای غلبه بر مشکل یاد شده می‌پردازد و در نهایت می‌توان این‌گونه گفت که با قرض گرفتن کد از برنامه‌های دیگر می‌تواند خود را ترمیم و اصلاح کند.


البته این طرح هنوز به بالاترین سطح عملیاتی نرسیده است و تنها در حد یک پروژه اولیه و تنها بر روی تعداد محدودی از نرم‌افزارهای خاص قابل اعمال است.
اما می‌توان انتظار داشت که در آینده‌ای نزدیک بتوان با کمک Code Phage، به سراغ پیشرفت در ساختار نرم‌افزارها رفته و برنامه‌هایی خودترمیم شونده را در اختیار داشت که می‌توانند در مقابل حملات امنیتی و باگ‌های نرم‌افزاری مقاومت کرده و آنها را تعمیر کنند.
 
کد مطلب: 36925
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام