کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استفاده از اسکن سه‌بعدی برای ساخت ماشین‌های آینده

13 تير 1394 ساعت 12:07

ایتنا- دانشمندان قصد دارند تا با کمک فناوری اسکن سه‌بعدی به سراغ اسکن کردن ساختار دراختان مقاوم رفته و بدون برهم زدن ساختار داخلی آن‌ها کشف کنند که چگونه می‌توان یک ساختار متخلخل و نیرومند مانند درختان را ایجاد کرد.




دانشمندان قصد دارند تا با کمک فناوری اسکن سه‌بعدی به سراغ اسکن کردن ساختار دراختان مقاوم رفته و بدون برهم زدن ساختار داخلی آنها کشف کنند که چگونه می‌توان یک ساختار متخلخل و نیرومند مانند درختان را ایجاد کرد.


به گزارش ایتنا از رایورز از وب‌سایت خبری engadget ، این پروژه از فناوری ویژه اسکن سه‌بعدی الیاف زنده که پندی پیش توسط دانشمندان ابداع شده بود استفاده خواهد کرد تا بتواند راز سبک‌ بودن و در عین حال ضربه‌پذیری بسیار بالای درختان را کشف کند.

در این پروژه دانشمندان به بررسی ساختار گیاه‌های مختلفی که دارای وزن بسیار اندک و مقاومت بسیار بالا هستند خواهند پرداخت و در این میان می‌توانند با کشف این ساختار، آن را در کاربری‌های مختلفی اعمال کنند که می‌تواند آینده بشر را دستخوش تغییراتی شگرف کند.

 

در این سیستم از اسکن‌هایی مشابه با فرایند MRI بر روی بدن انسان استفاده خواهد شد و به این ترتیب شاهد این خواهیم بود که بدون شکافتن بدنه گیاه، اطلاعات بافت داخلی آن در اختیار دانشمندان قرار می‌گیرد.

دانشمندان قصد دارند تا از نتایج این پروژه برای ساخت مدل‌های کامپیوتری ویژه برای بدنه خودروها و دوچرخه‌ها استفاده کنند تا با کاهش وزن، بتوانند ساخت این محصولات و هم‌چنین آلایندگی آنها در هنگام اسقاط شدن را به سوی بهینه‌ شدن رهنمون گردند.
 


کد مطلب: 36924

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/36924/استفاده-اسکن-سه-بعدی-ساخت-ماشین-های-آینده

ايتنا
  https://www.itna.ir