۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۱

مجوز جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا تمدید شد

ایتنا- یکی از دادگاه‌های آمریکا برای آژانس امنیت ملی آمریکا مجوز جاسوسی از تلفن‌های همراه را صادر کرد.
مجوز جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا تمدید شد


دادگاهی در آمریکا مجوز تمدید جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا از تماس‌های تلفنی کاربران را صادر کرده است. این در حالی است که آژانس و کنگره آمریکا در مورد ابعاد این برنامه دست به گریبان هستند.


به گزارش ایتنا از فارس، بر اساس رای کنگره در ماه ژوئن گذشته قرار بود کنترل‌های بیشتری بر برنامه جمع‌آوری فله‌ای سوابق تماس‌های تلفنی در آمریکا اعمال شود، اما بر طبق قانون USA Freedom یک فرصت شش ماهه برای تصمیم‌گیری نهایی در این مورد وجود دارد.

روز دوشنبه دادگاه نظارت بر فعالیت‌های اطلاعاتی آمریکا با درخواست اف بی آی برای ادامه برنامه مذکور تا ماه دسامبر موافقت کرد؛ امری که به معنای تداوم جاسوسی از صدهامیلیون نفر است.

با توجه به افشاگری های ادوارد اسنودن در مورد جاسوسی مخابراتی و اینترنتی بی حساب و کتاب از میلیون‌ها نفر در آمریکا و خارج از این کشور از طریق اجرای برنامه‌های آژانس تعدادی از نمایندگان کنگره به صراحت با تداوم چنین اقداماتی مخالفت کرده و خواستار توقف آن هستند.

از جمله این افراد سناتور ران ویدن نماینده دموکرات کنگره از ایالت اورگان است که می‌گوید دلیلی برای آغاز مجدد اجرای این طرح وجود ندارد و برنامه غیرقانونی مذکور به مدت ۱۴ سال موجب نقض حقوق آمریکاییان شده بدون آنکه بر امنیت آمریکا افزوده باشد.

وی اظهار امیدواری کرده که اجرای این برنامه ظرف پنج ماه آینده پایان یابد تا حریم شخصی و آزادی‌های مدتی مردم در برابر دست‌اندازی دولت حفظ شود.
کد مطلب: 36911
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام