۳
۰
plusresetminus
يکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰

راه‌اندازی مجدد سامانه سرعت اینترنت

موازی کاری در وزارت ارتباطات
ایتنا- سامانه سنجش سرعت و کیفیت اینترنت راه‌اندازی شد.
راه‌اندازی مجدد سامانه سرعت اینترنت


سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از راه‌اندازی سامانه سنجش سرعت و کیفیت خدمات اینترنت خبر داد و این درحالی است که این سامانه پیش از این نیز توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران راه‌اندازی شده بود.


به گزارش ایتنا از مهر، مركز مديريت توسعه ملي اينترنت كشور (متما) پروژه‌ای بزرگ به عنوان متولی اصلی مدیریت توسعه اینترنت در کشور در سال ۸۸ و در پی دستور محمد سليمانی وزير وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سازمان فناوري اطلاعات ايران شکل گرفت که یکی از بزرگترین طرح‌های آن سامانه سنجش سرعت اینترنت و اعلام برترین ارائه دهندگان اینترنت بود و تا دی ماه سال گذشته نیز این سامانه در حال فعالیت بوده است.

هم‌اکنون و در حالی که این سامانه به دلایل نامعلوم فعالیت به روز و مشخصی ندارد و با وجود صرف هزینه‌های بسیار، به حالت تعلیق درآمده است؛ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از راه‌اندازی مجدد سامانه سنجش سرعت اینترنت با همان قابلیت‌ها و کارایی قبلی خبر داده است.

موازی کاری در میان سازمان‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای راه‌اندازی پروژه سامانه سنجش سرعت اینترنت در شرایطی است که پیش از این نیز رگولاتوری به صورت موازی با سازمان فناوری اطلاعات اقدام به معرفی اپراتورهای برتر اینترنت کشور کرده بود.

هم اکنون معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با اشاره به راه‌اندازی سامانه تجمیعی سنجش سرعت و کیفیت خدمات اینترنت در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان گفته است: با توجه به اهمیت موضوع اندازه‌گیری و کنترل سرویس ارائه شده به مشترکین اینترنت پرسرعت، تمامی اپراتورهای وایمکس ، ADSL و شرکت مخابرات ایران ملزم شدند ابزارهای معتبر سنجش سرعت و کیفیت را بر روی پورتال خود نصب و راه‌اندازی کنند.

غلامرضا داداش زاده با اشاره به اینکه لینک تجمیعی دسترسی به این سامانه در سایت رگولاتوری ایجاد شده است، افزود: کاربران اینترنت پرسرعت می‌توانند با استفاده از این ابزارها و انجام تست سرعت و کیفیت، ضمن اطمینان از وضعیت سرویس دریافتی خود، براساس تست‌های انجام شده در فرآیند نظارت و ارزیابی کیفیت اپراتورها مشارکت کنند.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی تصریح کرد: سامانه‌های سنجش سرعت و کیفیت اینترنت پرسرعت براساس ابلاغیه‌های رگولاتوری و با هدف احقاق حقوق مردم ایجاد شده است و مشترکین درصورت مشاهده عدم تطابق مشخصات سرویس خود با نتایج تست‌های انجام شده در سامانه مربوط به اپراتور خود می‌توانند با ذکر شماره پیگیری تست انجام شده، شکایت خود را در سامانه ۱۹۵ ثبت کنند تا موضوع از سوی رگولاتوری در سریعترین زمان رسیدگی شود.

پیش از این نیز در گزارشی از توقف پروژه مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت که در دولت دهم با هدف مدیریت منابع اینترنتی و افزایش مقدار شاخص های آمادگی الکترونیکی کشور راه اندازی شده بود خبر داده بودند.
کد مطلب: 36856
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
برای تنوع خواسته دوبار یه چیزو راه اندازی کنه.
feedback
Iran, Islamic Republic of
پس کو ادرس سایتش؟ وا
حسین
feedback
Iran, Islamic Republic of
خوب و عالی
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام