۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۰

همکاری ARM و UMC برای ساخت چیپ های ۱۴ نانومتری

ایتنا - دو غول سخت‌افزارهای پردازشی در اتحادی کم نظیر تصمیم گرفته‌اند که بر پایه معماری پردازنده‌های سری COtex A، به ساخت پردازنده‌هایی جدید دست بزنند.
همکاری ARM و UMC برای ساخت چیپ های ۱۴ نانومتری


دو غول سخت‌افزارهای پردازشی در اتحادی کم‌‌نظیر تصمیم گرفته‌اند که بر پایه معماری پردازنده‌های سری COtex A، به ساخت پردازنده‌هایی جدید دست بزنند.


به گزارش ایتنا از رایورز از وب‌سایت خبری تحلیلی digitimes، این دو شرکت در برنامه‌های خود تصمیم به مشارکت برای ساخت یک پردازنده جدید گرفته‌اند که بر پایه ساختار عمومی سری Cortex A شرکت ARM انجام خواهد شد و تنها تغییر ویژه در آن به استفاده از معماری ۱۴ نانومتری چیپ‌های FinFET خواهد بود.

به این ترتیب به نظر می‌رسد که با توجه به تجربه بسیار مناسب شرکت UMC در زمیه طراحی و تولید چیپ‌های FinFET و همچنین قدرت بسیار زیادی که شرکت ARM در رده تولید پردازنده‌های سری Cortex A از خود نشان داده است می‌توان انتظار داشت که محصول بسیار نیرومندی روانه بازار مصرف شود.

 

نایب رییس شرکت UMC اعلام کرده است که این شرکت به زودی نخستین پردازنده‌های برپایه چیپ‌های FinFET را روانه بازار خواهد کرد و به این ترتیب مشخص شده است که این پردازنده‌ها آخرین مراحل توسعه و تحقیق خود را نیز پشت سرنهاده و به مرحله نهایی از تولید رسیده‌اند.

پردازنده‌های برپایه چیپ‌های FinFET می‌توانند برای کاربران خود از ساختار محبوب SRAM ۱۲۸ مگابایتی پشتیبانی کنند و به احتمال فراوان در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۵ شاهد عرضه آنها خواهیم بود.
 
کد مطلب: 36774
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام