۲
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۳

۱۰۵‌ میلیون تومان برای استیکر تلگرام

ایتنا- بسته‌های استیکری تلگرام در بزرگ‌ترین اپ‌مارکت ایران حداقل ۱۰۵‌ میلیون تومان به فروش رسید.
۱۰۵‌ میلیون تومان برای استیکر تلگرام


در هفته‌ها و ماه‌های اخیر کاربران شبکه اجتماعی تلگرام با خیل استیکرهای فارسی‌زبان مواجه شده‌اند.


در این میان اگرچه از نظر فرهنگی بسیاری از این استیکرها به‌لحاظ استفاده از زبان فارسی و شخصیت‌های آشنا برای مردم مقبولیت قابل‌توجهی داشت اما در قالب برخی از آنها در مواردی با شخصیت‌های سیاسی نیز شوخی‌هایی شده یا سمت‌وسوی این استیکرها فراتر از اخلاقیات رفته و در مواردی حتی حریم‌های اخلاقی را زیرپا گذاشته است.
 
این رقم از آن روست که از ماه‌های پایانی سال گذشته میزان استفاده از پیام‌رسان تلگرام رشد قابل‌توجهی داشته است و روزانه بر رنج مخاطبان ایرانی آن افزوده می‌شود.

یک محیط گرافیکی ساده با امکاناتی نظیر ارسال پیام‌های متنی، صوتی و تصویری در کنار استیکرهای جذاب و قابل‌تولید توسط مخاطبان از جمله امکاناتی است که تلگرام را محبوب‌ ایرانی‌ها کرده و بیشترین میزان بازدید از سایت آن مختص آی‌پی‌های ایران است.

ساختار امن و بستر ارتباطی رمزگذاری‌شده تلگرام کمی قابل‌اعتمادتر از دیگر پیام‌رسان‌هاست؛ به‌گونه‌ای‌که می‌شود اتاق مخفی را در لایه تماس برقرار و بعد از اتمام مکالمه از بین برد.

امکان خلق استیکر برای این پیام‌رسان از جمله امکاناتی به حساب می‌آید که اغلب مخاطبان به‌دنبال آن هستند و جالب‌تر اینکه همین امکان موجب اشتغال‌زایی در کشور شده است.

شاید بپرسید چگونه این امکان موجب اشتغال‌زایی شده است؟ در پاسخ باید گفت برخی افراد (توسعه‌دهندگان) بسته‌های استیکری آماده‌ای را خلق و در اپ‌مارکت‌های ایرانی اقدام به فروش آنها کرده‌اند.

برخی بسته‌ها با توجه به نظر توسعه‌دهندگان به‌صورت رایگان در مارکت‌های ایرانی عرضه شده‌اند اما برخی دارای قیمت هستند؛ به این نحو که پیش از دانلود برنامه باید از حساب خود پولی را به مارکت موردنظر بپردازید تا امکان دانلود داشته باشید.

بالاترین نرخ بسته استیکری تلگرام در بزرگ‌ترین اپ‌مارکت ایرانی چهار‌هزارو ٧٢٠ تومان است و عنوان استیکرهای مختص ماه مبارک رمضان را دارد.

بسته‌های دیگری در کنار این نمونه وجود دارد که با توجه به میزان نصب‌شده (کاربرانی که آن اپلیکیشن را دریافت و نصب کرده‌اند) و قیمت بسته موردنظر، می‌توان به میانگین فروش آن پی برد.

بنابراین بهتر است به‌جای اشتغال‌زایی از واژه درآمدزایی استفاده کرد. بیشترین فروش بسته استیکرهای تلگرام مربوط به برنامه تلگرام‌پلاس بوده که با توجه به میزان نصب، چیزی حدود ٩٤‌میلیون‌و ٤٠٠‌ هزار تومان تاکنون فروش داشته است.

نکته دیگر این است که میزان نصب‌شده‌ها براساس ضریب دقت (اعداد گردشده) نمایش داده می‌شود و محاسباتی که انجام شده برای حداقل میزان نصب برنامه‌ها (حدودا ٣٠‌ هزار) بوده است.

نگاهی کلی به برنامه‌های استیکرساز تلگرام در کافه بازار نشان می‌دهد این مارکت از محل فروش برنامه‌های مرتبط با این موضوع توانسته حداقل به ١٠٥‌ میلیون تومان (٣٠‌ درصد سهم خود مارکت و ٧٠‌ درصد سهم توسعه‌دهنده) دست یابد.

وقتی این برنامه با چنین استقبالی مواجه شده است که می‌تواند فقط برای ایام ماه رمضان (برنامه استیکرهای مختص این ماه)، ٩٤‌ میلیون تومان استیکر بفروشد، اپراتورها باید به‌فکر جذاب‌سازی هرچه بیشتر خود باشند؛ زیرا با محدودسازی و ایجاد اختلال برای برنامه‌ها نمی‌توان به ‌جایی رسید و راه‌های جایگزین بسیار است.

منبع : شرق
کد مطلب: 36770
نام شما
آدرس ايميل شما


Arash
feedback
United Kingdom
کد گذاری میکنن، کلیداشو به دولتا می فروشن
معمولاً اینطوریه :)
feedback
Iran, Islamic Republic of
حساس نشو
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام