۰
plusresetminus
سه شنبه ۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۶

افشای جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از ده‌ها نرم‌افزار ضدویروس

ایتنا- اسنودن ادعا می‌کند آژانس امنیت ملی آمریکا وآژانس ستاد ارتباطات انگلیس ت با شکستن قفل نرم‌افزارها داده‌‌های کاربران آنها را سرقت می‌کنند.
افشای جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از ده‌ها نرم‌افزار ضدویروس


ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا افشا کرده که این نهاد اطلاعاتی برای جاسوسی از کاربران اینترنت به نرم‌افزارهای ضدویروس حمله می‌کند.


به گزارش ایتنا از فارس، علاوه بر این آژانس ستاد ارتباطات دولت انگلیس هم تلاش کرده با شکستن قفل این نرم‌افزارهای داده‌های کاربران آنها را سرقت کند.

این دو نهاد با بررسی نرم‌افزارهای ضدویروس مختلف تلاش کردند تا آسیب‌پذیری‌های امنیتی آنها را شناسایی کنند و راهی برای نفوذ به آنها پیدا کنند. از جمله نرم‌افزارهای امنیتی مورد حمله هکرها می‌توان به تولیدات شرکت روسی کاسپراسکای اشاره کرد.

بر اساس افشاگری‌های ادوارد اسنودن، جاسوسان آمریکایی و انگلیسی با استفاده از روش مهندسی معکوس و حتی با دریافت مجوزهای قانونی در کشورهای خود ترافیک ایمیل‌ها و کل وب را کنترل می‌کنند تا بتوانند بی‌سروصدا به درون نرم‌افزارهای ضدویروس نفوذ کنند و اطلاعاتی را در مورد شرکت‌های تولیدکننده آنها و کاربرانشان جمع‌آوری نمایند.

در برخی موارد بر مبنای آسیب‌پذیری‌های شناسایی شده نرم‌افزارهای ضدویروس بدافزارهایی نیز طراحی و برای سؤاستفاده‌های بیشتر به کار گرفته شده است.

آژانس امنیت ملی آمریکا به همین منظور در سال ۲۰۱۰ طرحی موسوم به CAMBERDADA با عنوان فرعی یک پیروزی آسان را به اجرا گذارده که از طریق آن ایمیل‌های شرکت‌های امنیتی مورد جاسوسی قرار گرفته و حفره‌های امنیتی تولیداتشان برای سؤاستفاده شناسایی شود.

در یکی از این اسناد آژانس امنیت ملی آمریکا و ستاد ارتباطات دولت انگلیس از روش‌های مختلف برای بررسی نرم‌افزارهای کاسپراسکای و شناسایی موارد نشت اطلاعات در مورد کاربران آنها بهره گرفته‌اند.

این شرکت امنیتی روسی دارای ۲۷۰ هزار مشتری حقوقی و ۴۰۰ میلیون مشتری حقیقی در سراسر جهان است.

در یکی از اسناد ستاد ارتباطات دولت انگلیس که مربوط به سال ۲۰۰۸ است نرم‌افزار ضدویروس کاسپراسکای چالشی برای جاسوسی‌های این ستاد توصیف شده و نفوذ به آن برای جلوگیری از شناسایی و ردگیری تخلفات جاسوسان انگلیسی ضروری تشخیص داده شده است.

علاوه بر کاسپراسکای ضدویروس‌های معروف دیگری که ساخت رومانی، رژیم صهیونیستی، ایتالیا، فرانسه، نروژ، فنلاند، چین، هند، استرالیا، روسیه، جمهوری چک، اسلوواکی، اتریش و مجارستان هستند هم هدف حملات جاسوسان آمریکایی و انگلیسی قرار گرفته‌اند.
کد مطلب: 36764
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام