کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تخلیه سریع خطوط اینترنت پرسرعت با تقاضای مشترکین

سايت خبری ايتنا , 2 تير 1394 ساعت 10:33

ایتنا- به گفته رگولاتوری، کلیه شرکت‌های اینترنتی موظفند حداکثر ظرف 72 ساعت درخواست تخلیه خطوط مشترکین متقاضی را تخلیه نمایند.


تقاضای اینترنت در میان کاربران رو به افزایش است، و هر روز تعداد زیادی از شهروندان با انتخاب یکی از اپراتورهای ارائه دهنده سرویس اینترنت، درخواست خود را به شرکت مورد نظر ارائه می‌دهد، بدین تریتب شرکت مورد نظر درخواست مشتری جدید گرفته  با اتصال اینترنت، خدمات‌دهی به او را آغاز می‌کند.

اما مسئله به این سادگی نیست؛ همیشه کاربران و مشتریان، به شکل مداوم و همیشگی با یک شرکت کار نمی‌کنند و گاه قصد تغییر سرویس‌دهنده را دارند.
به عنوان یک نمونه رایج، گاه کاربر یکی از سرویس‌دهندگان بدلایل گوناگون(از جمله نارضایتی از کیفیت اینترنت این شرکت) قصد می‌کند که با شرکت مزبور قطع ارتباط نموده و از شرکت جدیدی سرویس اینترنت دریافت نماید، و همینجاست که اغلب مشکل بروز می‌کند، چرا که کار تغییر سرویس دهنده به راحتی انجام نمی‌شود.

       در این باره بخوانید:
       - همه‌چیز درباره اینترنت ثابت و شرایط واگذاری


 

تغییر سرویس دهنده اینترنت


در صورتی که اینترنت کاربر مورد نظر بر بستر خطوط تلفنی (ADSL) باشد، در مرحله اول باید خط تلفن این شخص از شرکت اولیه قطع گردد که اصطلاحا به آن تخلیه خط گفته می‌شود.
اما بنظر می‌رسد که فرآیند درخواست کاربر گاه بطول می‌انجامد و همین موضوع، شهروندان را به اعتراض واداشته است.
 

لزوم تخلیه سریع خطوط


به گزارش ایتنا اخیرا یکی از مقامات سازمان تنظیم مقررات به این اعتراضات واکنش نشان داده و خواستار تسریع این موضوع از سوی شرکت‌های مورد نظر شده است.
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در این اعلام کرد: در راستای توسعه بازار رقابتی سالم، تسریع و تسهیل در تغییر و انتخاب اپراتور و سرویس مناسب و با کیفیت از سوی مردم، رگولاتوری بر فرایند درخواست تخلیه و دایری کاربران اینترنت پرسرعت (ADSL) نظارت می‌کند.

به گزارش ایتنا غلامرضا داداش‌زاده همچنین گفت: تمامی اپراتورهای PAP موظف هستند پس از دریافت درخواست تخلیه خط از سوی مشترکین خود، موضوع را به شرکت‌های مخابراتی اعلام کنند و شرکت مخابرات نیز بایستی حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت پس از دریافت درخواست، خطوط مشترکین متقاضی را تخلیه کند.
 
تخلیه خطوط اینترنت

در همین خصوص، او شرکت مخابرات را نیز مورد خطاب قرار داد.
وی با اشاره به اینکه درخواست تخلیه مشترکین شرکت مخابرات ایران نیز باید در همین بازه زمانی از سوی شرکت‌های مخابرات استانی انجام شود، ار کابران خواست در صورت عدم تحقق این موضوع، شکایت کنند.


     در باره VDSL و چگونگی درخواست آن:
     - چگونه برای اینترنت VDSL درخواست بدهیم؟


 

شکایت و پیگیری عدم تخلیه خطوط


وی در این باره افزود: درصورت ارائه درخواست تخلیه از سوی مشترک و عدم اقدام مؤثر از سوی اپراتور، مشترک می‌تواند شکایت خود را در سامانه ۱۹۵ (سامانه پاسخگوئی به شکایات) ثبت کند تا در سریع‌ترین زمان به آن رسیدگی شود.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری تاکید کرد: هرگونه کوتاهی در مورد تخلیه خطوط مشترکین تخلف محسوب شده و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی مطابق با مقررات با شرکت متخلف برخورد می‌کند.

   در همین زمینه بخوانید:
   - واگذاری یک میلیون اشتراک اینترنت پرسرعت خانگی
   - ساده‌سازی ارایه خدمات در مراکز مخابراتی 

 


کد مطلب: 36759

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/36759/تخلیه-سریع-خطوط-اینترنت-پرسرعت-تقاضای-مشترکین

ايتنا
  https://www.itna.ir