کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سه‌چهارم توسعه‌دهندگان نرم‌افزار به دنبال اینترنت اشیاء در فضای سازمانی

2 تير 1394 ساعت 14:00

ایتنا - در حال حاضر اندروید کاربردی‌ترین سیستم‌عامل در حوزه اینترنت اشیا محسوب می‌شود که 29 درصد بازار جهانی را در اختیار دارد.




اینترنت اشیاء(IoT) در زمینه زیرساخت، خدمات داده و ارتقاء نرم‌افزارهای جامع فرصت‌های جدیدی پیش‌روی کسب و کارها قرار داده است و پیش‌بینی می‌شود به زودی عرصه جدیدی در این زمینه ارائه شود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، این نتیجه‌ای است که پس از بررسی روی ۶۷۵ توسعه‌‌دهنده نرم‌افزار و ابزار کاربردی به دست آمد و کارشناسان به این نتیجه رسیدند که اثرات اصلی اینترنت اشیاء در حوزه خدمات سازمانی طی چند سال آینده نمایان می‌شود.

مطالعه جدید را مرکز تحقیقاتی Harbor Research انجام داد و در پایان مشخص شد دست‌کم ۴۵ درصد توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در حال کار کردن روی اینترنت اشیاء هستند و ۷۵ درصد آنها بر این باورند که اینترنت اشیاء می‌تواند در حوزه خدمات سازمانی تاثیرات مثبت برجا بگذارد.

طی این بررسی ۵۰ درصد توسعه‌دهندگان نرم‌افزار اعلام کردند که مهارت، منابع و فناوری‌های لازم را برای تمرکز دقیق روی اینترنت اشیاء در اختیار دارند و مابقی گفتند از این امکانات محرومند. این مسئله به آن دلیل است که ارایه خدمات جدید در راستای اینترنت اشیاء، نیازمند به‌کارگیری ابزارهای جدید است.

 

ایجاد قابلیت‌های مرتبط با همکاری‌های چندجانبه، ارتقاء سیستم‌های داخلی و امنیت مهم‌ترین اولویت‌هایی هستند که این بررسی در رابطه با استفاده از اینترنت اشیاء در فضای سازمانی به آنها اشاره کرد.

در حال حاضر اندروید کاربردی‌ترین سیستم‌عامل در حوزه اینترنت اشیاء محسوب می‌شود که ۲۹ درصد بازار جهانی را در اختیار دارد. پس از آن ویندوز با ۲۴ درصد قرار گرفته است و سپس لینوکس و iOS به ترتیب با سهم‌های ۲۱ و ۱۶ درصدی قرار دارند.
 


کد مطلب: 36754

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/36754/سه-چهارم-توسعه-دهندگان-نرم-افزار-دنبال-اینترنت-اشیاء-فضای-سازمانی

ايتنا
  https://www.itna.ir