۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۶

بررسی تخصصی اثرات بازی‌های رایانه‌ای بر روی مغز

ایتنا- اولین آزمایشگاه بررسی و تحلیل اثرات بازی بر مغز و فعالیت‌های آن در کشور دایر می‌شود.
بررسی تخصصی اثرات بازی‌های رایانه‌ای بر روی مغز


سلسله نشست‌های تخصصی با موضوع بررسی تاثیرات مغزی بازی‌های رایانه‌ای، با حضور جمعی از اساتید دانشگاه و پزشکان برگزار می‌شود.


به گزارش ایتنا از مهر، سلسله نشست‌های تخصصی با موضوع بررسی تاثیرات مغزی بازی‌های رایانه‌ای، با حضور جمعی از اساتید دانشگاه و پزشکان توسط سازمان فضای مجازی سراج برگزار می‌شود.

این سلسله نشست‌ها قصد داد تا به اتفاقاتی که از نظر روانی در ذهن و مغز یک بازی کننده کامپیوتری رخ می‌دهد بپردازد و آنها را با استفاده از منظر علمی و بهره‌گیری از متخصصان حوزه‌های مختلف شناسایی و معرفی کند.

در این نشست‌ها با دو نگاه سلبی و ایجابی تاثیرات بازی بر مغز بررسی می‌شود.

به عبارتی در این جلسات هم در مورد اثرات مثبت یک بازی بر مغز مثل افزایش سرعت عمل و بالارفتن آمادگی برای عکس‌العمل مناسب صحبت می‌شود و هم به اثرات منفی بازی‌ها پرداخته می‌شود.

مثل ترشح دوپامین در مغز و یا عادی شدن فضای خشونت‌آمیز برای کودکی که به سبک‌ بازی‌های خشن عادت کرده است.

در این جلسات از متخصصین حوزه‌های متفاوتی بهره‌گیری خواهد شد که شاید در نگاه اول ارتباطی بین برخی از این تخصص‌ها و بازی‌های رایانه‌ای از نگاه عوام وجود نداشته باشد.

اما بررسی پارامترهای مهم و مؤثر یک بازی و اثرات آن بر مغز و به طبع آن بر جسم فرد مستلزم استفاده از این متخصصان است و راه رسیدن به این هدف با حضور این متخصصان فراهم خواهد شد.

نخستین جلسه این نشست‌ها با در نظر گرفتن چهار محور کلی «بازی‌های رایانه‌ای وضعیت کنونی و آینده چالش‌ها و راهکارها، تاثیر مثبت و منفی بازی‌های رایانه‌ای بر عملکرد مغز، ارائه طرح‌های پیشنهادی و فراخوان جذب ایده و نظر از متخصصین» با حضور متخصصان حوزه‌های مختلف برگزار شد.

از تصمیمات مهم اتخاذ شده در اولین جلسه می‌توان به ایجاد اولین آزمایشگاه بررسی و تحلیل اثرات بازی بر مغز و فعالیت‌های آن در کشور اشاره کرد.

در این آزمایشگاه با استفاده از تجهیزات پیشرفته اتفاقات مختلفی که در مغز یک بازی کننده کامپیوتری می‌افتد در حین انجام مراحل مختلف بازی بررسی می‌شود تا پس از انجام این آزمایشات و حاصل شدن یک نتیجه علمی، تولیدکنندگان بازی‌ها بتوانند از آن به عنوان یک مرجع مناسب استفاده کنند؛ این تحلیل‌ها و بررسی‌های علمی می‌تواند برای جامعه تولیدکنندگان بازی و والدین کودکان مرجع قابل قبولی باشد.

در ادامه این نشست‌ها، قرار است موضوع علل اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای و فضای مجازی در جلسات آتی بررسی شود.
کد مطلب: 36693
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام