۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۳

هراس فیس‌بوک از عرضه برنامه جدید خود در اروپا

ایتنا- Moments که قابلیت جدید فیس‌بوک است و به کمک آن می‌توان هویت کاربران شناسایی کرد از هفته پیش در آمریکا رونمایی شد.
هراس فیس‌بوک از عرضه برنامه جدید خود در اروپا


فیس بوک قصد ندارد از فناوری جدید شناسایی چهره‌اش در اروپا رونمایی کند، زیرا بیم دارد رگولاتوری‌های این قاره به علت نقض حریم شخصی آن را تحت پیگرد قضایی قرار دهند.


به گزارش ایتنا از فارس، قابلیت یاد شده موسوم به Moments شناسایی هویت کاربران را از طریق چهره آنها ممکن می‌کند و از هفته گذشته در آمریکا در دسترس قرار گرفت.

از این طریق همچنین می‌توان برای به اشتراک‌گذاری عکس‌ها با دوستان به طور خصوصی اقدام کرد، زیرا Moments به طور خودکار چهره افراد موجود در هر عکس را شناسایی می‌کند.

مدیران فیس‌بوک می‌گویند تا زمانی که با اتحادیه اروپایی در مورد نحوه استفاده از این فناوری به توافق نرسند آن را در قاره سبز عرضه نمی‌کنند.

زیرا طرف اروپایی استفاده از آن را ابزاری برای نقض حریم شخصی کاربران می‌داند. استفاده از Moments در آمریکا هم مخالفانی دارد.

صاحب نظران می‌گویند این فناوری باعث خواهد شد تا ردگیری افراد در هر نقطه از خیابان بر مبنای چهره تشخیص داده شده آنها ممکن باشد و حتی بتوان به راحتی به اسم آنها هم پی برد.

نگرانی در این مورد تا بدان حد جدی است که امکان دارد شکایاتی در این زمینه تقدیم دادگاه‌های آمریکایی یا اروپایی شود.
کد مطلب: 36687
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام