۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۴

افشای 276 هزار سند تازه از هک شدن سونی

ایتنا- افشای اخبار جدید از هک شدن سونی باعث جنجالی تازه برای این شرکت ژاپنی خواهد شد.
افشای 276 هزار سند تازه از هک شدن سونی


سایت ویکی لیکس روز گذشته ۲۷۶۳۹۴ سند جدید را در مورد هک شدن سونی پیکچرز منتشر کرده که می‌تواند جنجالی تازه برای این شرکت ژاپنی به وجود آورد.


به گزارش ایتنا از فارس، ویکی لیکس در ماه آوریل هم بیش از سی هزار سند در این زمینه منتشر کرده بود و امکان جستجو در تمامی آنها برای کاربران وجود دارد.

ویکی لیکس این کار را به نفع عموم مردم دانسته، زیرا سونی یکی از شرکت‌های تاثیرگذار در حوزه فناوری در جهان است که از روابط گسترده‌ای با کاخ سفید برخوردار است و می‌تواند دو حوزه حقوق و سیاست را متحول کند.

ویکی لیکس همچنین مدعی شده که سونی با مجموعه‌های صنعتی و نظامی مختلفی در آمریکا مرتبط است.

سونی پیکچرز که یکی از زیرمجموعه‌های شرکت عظیم سونی است در نوامبر گذشته مورد حملات گسترده سایبری قرار گرفت و کار بدانجا رسید که این شرکت مجبور به تعطیلی شبکه رایانه‌ای خود شد تا هکرها نتوانند اطلاعات حساس بیشتری را سرقت کنند.

علت این حمله هکری تولید فیلم مصاحبه توسط سونی پیکچرز عنوان شد.

موضوع این فیلم تلاش دو خبرنگار آمریکایی برای ترور رئیس‌جمهور کره شمالی بود و ادعا شد که کره شمالی از این موضوع عصبانی شده و برای انتقام‌گیری به سونی پیکچرز حمله کرده است.

بعد از چند ماه مشخص شد یکی از کارمندان اخراجی این شرکت در حمله مذکور نقش اصلی را ایفا کرده و کره شمالی در این کار تاثیرگذار نبوده است.
کد مطلب: 36684
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام