۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۷

خدمات اینترنتی در کشور قابل قبول نیست

هزینه‌ها باید با درآمد افراد همخوانی داشته باشد
ایتنا- جلالی: با توجه به پهنای باند کم و کیفیت نا مناسب اینترنت در ایران هزینه‌ها بسیار بالا و قابل مقایسه با کشورهای توسعه یافته نیست.
خدمات اینترنتی در کشور قابل قبول نیست


اکبر جلالی گفت: باید هزینه اینترنت را متناسب با درآمد افراد در هر کشوری تعیین نمود، در کشور ما خدمات اینترنتی در درجه اول از نظر کیفیت و در درجه دوم ازلحاظ هزینه قابل قبول نیست.


به گزارش ایتنا از ایلنا، اکبر جلالی استاد دانشگاه در خصوص وضعیت فعلی اینترنت در کشور و این که آیا هزینه‌هایی که کاربران می‌پردازند با خدماتی که دریافت می‌کنند همخوانی دارد یا خیر؟، گفت: با توجه به پهنای باند کم و کیفیت نا مناسب اینترنت در ایران هزینه‌ها بسیار بالا و قابل مقایسه با بیشتر کشورهای توسعه یافته و حتی در حال توسعه جهان نیست.

وی اذعان داشت: باید هزینه اینترنت را متناسب با درآمد افراد در هر کشوری تعیین نمود، در کشور ما خدمات اینترنتی در درجه اول از نظر کیفیت و در درجه دوم ازلحاظ هزینه قابل قبول نیست.

وی در ادامه گفت:یکی از گزینه‌های ارزیابی اینترنت ارائه خدمات بدون محدودیت حجمی است و با توجه به این که بخش بزرگی از داده‌های امروز به صورت ویدئویی است به همین دلیل برای مصرف کننده استفاده از خدمات اینترنت بسیار گران تمام شده و به صرفه نیست.

اکبر جلالی گفت: از سوی دیگر برخی شرکت‌های خصوصی اعلام می‌کنند ۵۰۰ مگابایت در ثانیه دانلود رایگان می‌دهند، این ۵۰۰ مگابایت باراندازی در یک روز در صورتی که کاربر بخواهد فیلمی را تماشا کند، مصرف می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر شاهد این موضوع هستیم که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته پهنای باند و دانلود(باراندازی)نا محدود است.

منبع : ایلنا
کد مطلب: 36634
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
رفیقم philadelphia زندگی میکنه، اینترنت نامحدود داره ماهیانه 40تومن میده، آپلود7مگ و دانلود 24مگ !!!!!!!!!!!! :|
من ماهی 60تومن میدم (شاتل ...)، واسه60گیگ اونم با سرعت دان 220Kb و آپلود 120Kb !!!!!!!! :((
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام