۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۰

ظرفیت شبکه انتقال مخابرات تهران دو برابر شد

ایتنا- ۳۷۰ پروژه مخابراتی در استان تهران و البرز با سرمایه‌گذاری بالغ بر دوهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
ظرفیت شبکه انتقال مخابرات تهران دو برابر شد



به گزارش ایتنا از مهر، ۳۷۰ پروژه مخابراتی با حضور استاندار تهران، رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، نمایندگان مجلس و مسئولان پلیس آگاهی تهران صبح امروز دوشنبه در مرکز شهید فرد اسدی تهران به بهره‌برداری رسید.


از جمله پروژه‌های مهم افتتاح شده در این مراسم شبکه زیرساخت مخابراتی (OTN) به عنوان شبکه انتقال درون استانی است که با اجرای این شبکه ظرفیت شبکه انتقال استان تهران و البرز دو برابر شد.

این پروژه در قالب ۶۹ طرح با میزان سرمایه‌گذاری ۵۰۰ هزار میلیون ریال باعث تسهیل انتقال ترافیک ایجاد شده میان بانک پهن موبایل با باند پهن تلفن ثابت می‌شود.

از آنجایی که هر پنج سال یک بار ترافیک ویدئویی ۵ برابر، ترافیک موبایل ۱۳ برابر، ترافیک پردازش ابری ۴ برابر می‌شود، این پروژه با هدف توسعه شبکه انتقال، هوشمندی در مسیریابی و ظرفیت بالا به بهره‌برداری رسید.

با اجرای این پروژه ظرفیت کل شبکه مخابرات تهران و البرز ۴۸۰ گیگابیت در ثانیه رسید و قابلیت ارائه صد گیگابیت سرعت در شبکه IP مخابرات به اپراتورهای ارتباطی محقق شدند.

در همین حال ۴۲ پروژه GPON برای توسعه شبکه دسترسی مبتنی بر IP در بستر فیبر نوری و سرمایه ۱۷۳ هزار و ۸۶۵ میلیون ریال و ۱۱۰ پروژه توسعه پورت‌های پرسرعت ADSL با سرمایه‌گذاری ۲۹۱ هزار و ۹۸۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

توسعه ۱۰۸ پروژه سوئیچ تلفن ثابت با سرمایه‌گذاری ۴۹۳ هزار و ۳۵۳ میلیون ریال، ۱۹ پروژه توسعه شبکه فیبر نوری با میزان سرمایه‌گذاری ۷۷۰ هزار و ۴۷۷ میلیون ریال و ۱۶ پروژه شبکه سوئیچ مبتنی بر IT با سرمایه‌گذاری ۸۰ هزار میلیون ریال از دیگر پروژه‌هایی است که امروز به بهره‌برداری رسید.

همزمان با بهره‌برداری از این پروژه سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان تجاری به ۸ سیستم پشتیبانی عملیات در مخابرات استان تهران و البرز به بهره‌برداری رسید.
کد مطلب: 36620
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام