۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۲

ارائه اطلاعات خصوصی صدها کاربر آمازون به دولت آمریکا

ایتنا- گزارش‌ها می‌گوید آمازون حدود هشتصد درخواست قانونی برای افشای اطلاعات کاربرانش دریافت کرده بود.
ارائه اطلاعات خصوصی صدها کاربر آمازون به دولت آمریکا


پس از شرکت‌هایی مانند گوگل، فیس‌بوک و یاهو، آمازون هم گزارش شفافیت خود را با موضوع درخواست‌های دولت ایالات متحده برای دریافت اطلاعات خصوصی کاربران منتشر کرد.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از یی‌.باب، البته آمازون گزارش یاد شده را با تاخیر فراوان منتشر کرده که علت آن ارائه خدمات کلود از سوی این شرکت به نهادهای جاسوسی و اطلاعاتی ایالات متحده دانسته می‌شود.

تعداد ۱۷ سازمان و نهاد دولتی و اطلاعاتی در آمریکا از آمازون خدمات کلود دریافت می‌کنند.

آمازون وعده داده که هر سال یک گزارش از این نوع منتشر کند‌؛ این شرکت همچنین تصریح کرده که بدون دریافت حکم دادگاه و طی شدن مراحل قانونی داده‌های خصوصی کاربرانش را منتشر نمی‌کند.

مدیران آمازون همچنین مدعی شده‌اند که برای اجرای برنامه پریسم همکاری با آژانس امنیت ملی آمریکا نداشته‌اند؛ ادعایی که قبلا با تردید کارشناسان مسائل امنیتی مواجه شده بود.

بر طبق این گزارش آمازون در بازه زمانی اول ژانویه تا ۳۱ می در مجموع ۸۱۳ درخواست قانونی برای افشای اطلاعات خصوصی کاربرانش دریافت کرده که به دو سوم آنها یعنی ۵۴۲ درخواست پاسخ مثبت داده است.

آمازون ۲۵ درخواست هم برای دریافت سوابق جست‌وجوی کاربران خود دریافت کرده که به ۱۳ مورد آنها پاسخ مثبت و به ۸ مورد پاسخ های جزیی داده است. این شرکت می‌گوید در تمامی موارد درخواست‌ها با عنوان نگرانی در مورد حفظ امنیت ملی آمریکا ارائه شده است.

علاوه بر این ۱۳۲ درخواست دریافت اطلاعات هم از سوی دولت های دیگر ارائه شده اند که به ۱۰۸ مورد از آنها پاسخ مثبت داده شده‌است. در این زمینه به جزییات بیشتری اشاره نشده است.
کد مطلب: 36615
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام