کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هزاربرابر شدن ظرفیت شبکه درنسل پنجم تلفن‌های همراه

فناوری‌های جدیدنبایدبه ارزش‌های ملی و دینی آسیب برساند

خبرگزاری ايرنا , 25 خرداد 1394 ساعت 11:25

ایتنا- از مهم‌ترین دغدغه‌های استفاده از فناوری‌های جدید حفظ امنیت،حریم خصوصی و حقوق شهروندی است.




معاون وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:هزار برابر شدن ظرفیت کل شبکه سلولی،ایجاد ظرفیت برای حداقل 100 میلیارد دستگاه جهت اتصال به اینترنت (اینترنت اشیا )،ایجاد بستر لازم برای ارتباطات ماشین به ماشین،افزایش اطمینان و دسترسی بالا از جمله ویژگی‌های پیش‌بینی شده برای نسل پنجم تلفن همراه '5G'است.


به گزارش ایتنا از ایرنا، علی اصغر عمیدیان روز یکشنبه در همایش نسل پنجم تلفن‌های همراه فرصت‌ها، تهدیدها و رویکردها با اشاره به اینکه عمر مفید هر یک از نسل‌های تلفن‌های همراه حدود 10 سال است، افزود:رشد ترافیک داده‌‌ها، افزایش تعداد دستگاه‌ها و تجهیزات و متنوع شدن نیازها از مهم‌ترین دلایل بهره‌گیری از نسل 5G است .

رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی با اشاره به زمان‌بندی بهره‌گیری از نسل پنجم شبکه تلفن همراه گفت:تحقیقات در این زمینه در سال 2012 آغاز شده و استانداردسازی این فناوری جدید در سال 2015 انجام و نهایتا 5G درسال 2020 پیاده‌سازی می‌شود.

عمیدیان یکی از دغدغه استفاده از فناوری جدید را امنیت، حریم خصوصی و حقوق شهروندی دانست و گفت: ارزش‌های ملی و دینی را نباید فدای استفاده از تکنولوژی‌های جدید کرد و این فناوری را باید با حفظ ارزش‌های ملی و دینی بهره گرفت.

وی به اقدامات انجام شده در خصوص نسل پنجم تلفن همراه اشاره کرد و گفت: ایجاد ظرفیت لازم در پروانه‌های صادر شده، مطالعه و بررسی نسل پنجم و ایجاد ظرفیت و پویایی لازم در رگولاتوری از جمله اقدامات این سازمان بر شمرد.

عمیدیان با اشاره به اینکه کارهای مطالعاتی وتحقیقاتی اولیه دراین زمینه انجام شده است از صاحب نظران و دانشگاهیان اعم از داخلی وخارجی برای رسیدن به این هدف درخواست یاری کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد:براساس تصمیم اخذ شده پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات متولی اجرای طرح جامع پیاده‌سازی و توسعه 5G شده است.

وی افزایش تعداد کاربران، ظهور مفاهیم مانند اینترنت اشیاء و ارتباطات ماشین به ماشین، افرایش تقاضای کاربران، تاخیر کم، قابلیت اطمینان بالا و مصرف انرژی و هزینه پائین رااز دلایل دیگر حرکت به سمت نسل پنجم ارتباطات سیار اعلام کرد.

عمیدیان برلزوم آمادگی مراکز علمی و دانشگاه‌ها برای بررسی و تحقیقات پژوهشی در این زمینه تاکید کرد و گفت: نباید با نسل پنجم تلفن همراه منفعل برخورد کنیم بلکه باید با برنامه‌ریزی مناسب شرایط را برای استفاده از این فناوری جدید فراهم کنیم .

وی از صاحب نظران و دانشگاهیان تقاضا کرد مشارکت جدی در فعالیت‌های پژوهشی و علمی این زمینه داشته باشد.

همایش شبکه‌های نسل پنجم تلفن همراه، فرصت‌ها چالش‌ها و رویکردها (5G) امروز یکشنبه (24 خرداد) با حضور محققان و صاحب‌نظران در سالن همایش‌های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.


کد مطلب: 36612

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/36612/هزاربرابر-شدن-ظرفیت-شبکه-درنسل-پنجم-تلفن-های-همراه

ايتنا
  https://www.itna.ir