۳
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۹

پرتاب چهارهزار ماهواره‌ به فضا برای دسترسی به اینترنت ارزان

ایتنا- الون ماسک در راستای اجرای طرح‌های جاه‌طلبانه خود برای ارائه اینترنت از دولت آمریکا مجوز گرفت.
پرتاب چهارهزار ماهواره‌ به فضا برای دسترسی به اینترنت ارزان


الون ماسک مدیر شرکت فناوری SpaceX و تلساموتورز مجوز پرتاب ۴۰۰۰ ماهواره به فضا برای تسهیل دسترسی به اینترنت پرسرعت و رایگان را در سراسر جهان کسب کرده است.


به گزارش ایتنا از فارس، دولت آمریکا با صدور این مجوز به وی امکان داده تا طرح جاه‌طلبانه خود برای ارائه خدمات اینترنت سریع و ارزان قیمت را عملی کند؛ با این کار همه ساکنان کره زمین در دور افتاده‌ترین نقاط می‌توانند به اینترنت متصل شوند و دیگر نیازی به وجود زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی زمینی نخواهد بود.

ارائه این خدمات چالشی جدی برای سرویس دهندگان فعلی اینترنت خواهد بود که ممکن است بسیاری از مشتریان خود را از دست بدهند؛ از سوی دیگر عملیاتی شدن این طرح برای میلیاردها نفر از مردم دنیا که به علت فقر یا زندگی در کشورهای توسعه نیافته شانس دسترسی به اینترنت را ندارند خبر بسیار خوبی است.

الون ماسک درخواست خود برای پرتاب این تعداد ماهواره به فضا را در ابتدای سال ۲۰۱۵ تقدیم کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا کرده بود، اما موضوع به تازگی توسط رسانه‌ها افشا شده است.

قرار است تست و بررسی ماهواره‌های پرتاب شده از سال ۲۰۱۶ آغاز شود و راه‌اندازی آن تا ۵ سال آینده به طول می‌انجامد؛ در جریان بررسی‌ها، این ماهواره‌ها با ایستگاه‌های زمینی در آمریکا ارتباط برقرار می‌کنند تا مشخص شود آیا از سرعت کافی برای ارائه خدمات اینترنت برخوردار هستند یا خیر.

الون ماسک تنها فردی نیست که قصد دارد طرح‌های بلندپروازانه‌ای را برای ارائه خدمات اینترنتی اجرا کند.

ریچارد برانسون سرمایه‌گذار دیگری است که می‌خواهد طرحی با عنوان OneWeb را با همین هدف اجرا کند.

در دهه ۹۰ میلادی هم بیل گیتس موسس مایکروسافت شرکتی به نام Teledesic را تاسیس کرد تا خدمات اینترنت ماهواره‌ای ارائه کند، اما ماهواره‌های وی در عمل قادر به ارائه خدمات اینترنت نبودند.
کد مطلب: 36610
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
این اتفاق بیفته قیافه کسانی که سالهای سال مشغول توسعه راه و روشهایی برای اعمال محدودیت بیشتر، محرومیت بیشتر، اختلال بیشتر، کنترل بیشتر، فیلترینگ گسترده تر و غیره و غیره بودند دیدنی میشه :))
و همچنین قیافه اوپراتورهای طمع کار موبایل که پهنای باند رو با قیمت طلا در اختیار مردم قرار میدن، و همچنین مخابرات، و بقیه شرکت هایی که با ارائه اینترنت بی کیفیت و فوق العاده گرون و سرقت حجم مردم رو خون به جگر کردند.
feedback
Iran, Islamic Republic of
قیافه ما هم دیدنی میشه. به 400000000 دستگاه پارازیتی فکر کنید که برای مقابله با این 4000 ماهواره نصب و کشور رو تبدیل میکنند به یک اجاق مایکروویو بزرگ و همه ما رو زنده زنده کباب می‌کنند.
feedback
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه این کشور جلوش رو هرجوری باشه میگیره به هر روشی شده .........
تاوانشو ما مردم میدیم ....... :((((
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام