کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توصیه به تولیدکنندگان گوشی در آمریکا برای استفاده از فناوری ضدسرقت

خبرگزاری فارس , 24 خرداد 1394 ساعت 11:31

ایتنا- تام ویلر از فعالان صنعت بی‌سیم خواست تا قابلیتی به گوشی‌ها افزوده شود که سرقت گوشی را غیر جذاب کند.




رئیس کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا از فعالان صنعت بی‌سیم در این کشور خواسته تا قابلیت‌هایی به گوشی‌های تولیدیشان بیفزایند که سرقت آنها را برای دزدان غیرجذاب و بی‌فایده نماید.


به گزارش ایتنا از فارس، از جمله امکاناتی که تام ویلر، استفاده از آنها را توصیه کرده می‌توان به افزودن قفل قابل فعال شدن از راه دور و همین‌طور ابزاری برای پاک کردن محتوای گوشی در صورت سرقت یا گم شدن تلفن همراه اشاره کرد.

وی در این مورد گفته است: اگر چنین طرحی اجرایی شود امکانات ارزشمندی در اختیار کاربران تلفن همراه قرار می‌گیرد که به نوبه خود گامی مهم برای مقابله با سارقان تلفن همراه به حساب می‌آید.

تام ویلر توصیه کرده که حتی در صورت قفل کردن گوشی باید امکان تماس با ۹۱۱ وجود داشته باشد و از این بابت هزینه‌ای به کاربران تحمیل نشود.

سرقت تلفن همراه امروزه در آمریکا به یک مشکل فزاینده مبدل شده است. بر اساس آمار کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا سالانه در این کشور بیش از یک میلیون گوشی هوشمند به سرقت می‌رود.

نکته مهم این است که تعداد واقعی گوشی‌های مسروقه در ایالات متحده بیش از این رقم است، زیرا داده‌های مذکور از تمامی مراکز پلیس این کشور جمع‌آوری نشده است.

در حال حاضر برخی شرکت‌ها مانند اپل قفل‌های ضدسرقت را به گوشی‌های تولیدی خود افزوده‌اند و در نتیجه سرقت این نوع گوشی‌ها کاهش چشمگیری یافته است. البته این قابلیت تنها بر روی سیستم‌عامل iOS8 فعال می‌شود.


کد مطلب: 36582

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/36582/توصیه-تولیدکنندگان-گوشی-آمریکا-استفاده-فناوری-ضدسرقت

ايتنا
  https://www.itna.ir