۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۸

اوج گرفتن جنگ سایبری پکن و واشنگتن در صدر اخبار فناوری

ایتنا- آمریکا مسئول حمله هکری اخیر به کاخ سفید را از جانب چینی‌ها دانست اما چین این موضوع را تکذیب کرد.
اوج گرفتن جنگ سایبری پکن و واشنگتن در صدر اخبار فناوری


دنیای فناوری اطلاعات در هفته اخیر تحولات مهمی را شاهد بود که البته اوج گرفتن جنگ سایبری پکن و واشنگتن در صدر این اخبار بود.


هک شدن کاخ سفید برای دومین‌بار
به گزارش ایتنا از ایرنا، روز جمعه به گزارش نیویورک تایمز کاخ سفید آماج دومین حمله بزرگ هکرها طی دو هفته اخیر قرار گرفت.

در این حمله محتوای رایانه‌ای که اطلاعات پرسنلی کارکنان کاخ سفید نگهداری می‌شد، در دسترس هکرها قرار گرفت.

آمریکا انگشت اتهام را به سوی هکرهای چینی بلند کردند، اما چینی‌ها این موضوع را تکذیب کرده‌اند.

طبق اخباری که فاش شده، داده‌های به سرقت رفته علاوه بر اطلاعات پرسنلی کارکنان، حاوی اطلاعات محرمانه و خصوصی درباره دوستان، اعضای خانواده و نزدیکان میلیون‌ها فرد در ارتباط با کاخ سفید از جمله افسران اطلاعاتی اف‌بی‌آی، پیمانکاران دفاعی و آژانس‌های دولتی می‌باشد.

از جمله اطلاعات دزدیده شده، فرم‌های موسوم به فرم استاندارد ۸۶ است که در واقع فرم درخواست همکاری کارکنان اداره امنیت ملی امریکاست و مشتمل بر اطلاعات پزشکی، عادات و سابقه روحی روانی آنان می‌شود.

به گفته برخی آگاهان، در صورت یافتن مسببان این حمله، اوباما طبق اختیارات جدیدی که پس از حمله به سونی پیدا کرده، می‌تواند تحریم‌هایی علیه افراد، گروه‌ها یا کشورهای مهاجم اعمال کند.

داستان از آن جا شروع شد که آسوشیتدپرس، روز جمعه (۲۲ خرداد/ ۱۲ ژوئن) گزارش داده شد نفوذگران چینی با هک کردن سیستم‌های کامپیوتری دفتر مدیریت پرسنلی آمریکا توانسته‌اند داده‌های حساس و مهم مرتبط با مدارک و ' تائیدیه‌های امنیتی' میلیون‌ها نفر از کارکنان سرویس‌های نظامی٬ اطلاعاتی و جاسوسی ایالات متحده را بربایند.

طبق این گزارش اطلاعات بسیاری از کارکنان سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA)٬ آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) و نیروهای عملیات ویژه نظامی این کشور در پنتاگون از جمله داده‌هایی است که به دست هکرهای چینی افتاده است.

بر اساس این گزارش٬ از اکتبر ۲۰۱۴ بیش از ۲/۹ میلیون نفر برای دریافت تائیدیه امنیتی اقدام کرده‌اند و احتمالا داده‌های خصوصی همه آنها حالا در دست نفوذگران چینی است.

کاخ سفید درعین حال روز جمعه اعلام کرد که نمی‌تواند محتوای گزارش آسوشیتدپرس درباره نفوذ به داده‌های خصوصی ۱۴ میلیون کارمند سابق و کنونی دولت آمریکا را تائید کند.

هفته گذشته دولت آمریکا تائید کرده بود که پیشینه ۴ میلیون کارمند دولت این کشور در عملیاتی که یکی از بزرگترین حملات سایبری به شبکه‌های کامپیوتری ایالات متحده است٬ در دسترس هکرها قرار گرفته است.

این درحالی است که چین هرگونه نقش آفرینی در این حملات گسترده سایبری را تکذیب کرده است.

مقامات دولت آمریکا می‌گویند هکرهای چینی با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته نفوذ٬ پایگاه‌های عظیمی از داده‌های خصوصی شهروندان آمریکایی ساخته‌اند که می‌تواند برای اهداف گوناگونی از جمله جاسوسی سنتی مانند استخدام جاسوسان جدید و یا دسترسی به شبکه‌های امن و زمینه‌سازی برای حملات گسترده‌تر مورد استفاده قرار گیرند.

از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون حساب‌های کاربری ستاد مرکزی فرماندهی ارتش آمریکا در شبکه‌های اجتماعی توئیتر و یوتیوب،ایمیل اوباما و ایمیل‌های کاخ سفید هک شده است.

خرید HTC ازسوی ایسوس

به گزارش zdnet، شرکت Asustek در نظر دارد کمپانی تایوانی تولید کننده تلفن همراه، اچ‌تی‌سی را به تملک خود درآورد.

جانی شیه، مدیرعامل Asustek در جریان کنفرانس گزارش سالانه مالی شرکت، از این تصمیم شرکت متبوع خود خبر داد.

گفتنی است، پیش‌تر شرکت‌های معتبر زیادی چون مایکروسافت، لنوو و فیس‌بوک در صدد خرید HTC برآمده بودند ولی با پاسخ منفی گردانندگان آن مواجه شدتد.

لیکن با توجه به شرایط مالی کنونی نه چندان مطلوب این شرکت تایوانی و وضعیت مالی خوب و سابقه ایسوس در زمینه گجت‌های همراه، این‌بار به نظر می‌رسد این معامله در آینده نزدیک رنگ واقعیت به خود بگیرد.

استعفای مدیر توئیتر
به گزارش نیویورک تایمز، در پی کاهش اقبال از شبکه اجتماعی توئیتر، روز پنج شنبه دیک کاستلو از سمت مدیر اجرایی این شرکت استعفا داد و جک دورسی، مؤسس سابق شرکت، موقتا عهده‌دار سمت او شد.

دورسی ۳۸ ساله نخستین فردی محسوب می‌شود که در سال ۲۰۰۶ به اصطلاح اولین توئیت را فرستاد.

او مبدع ایده ریزپیام نگاری (micromessaging) و یکی از مؤسسان سایتی محسوب می‌شود که اکنون بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر فعال دارد که از جمله آنها تعداد زیادی از رؤسای جمهور، رجال سیاسی و مشاهیر جهان نیز هستند.

بنا به نظر کارشناسان، بزرگ‌ترین مشکل توئیتر در حال حاضر رشد کند افزایش کاربران می‌باشد.

این در حالی است که دیگر سرویس‌های رقیب از جمله اینستاگرام با سرعتی بسیار بالاتر در حال جذب کاربر هستند.

مسنجر فیس‌بوک ۷۰۰ میلیونی شد

به گزارش سی نت، در ادامه موفقیت‌های شبکه اجتماعی فیس‌بوک، مارک زاکربرگ، مدیرعامل و مؤسس این شرکت، هفته پیش اعلام کرد تعداد کاربران برنامه پیغام‌رسان فیس‌بوک (Facebook Messenger) به رکورد ۷۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه دست یافته است.

به زعم آگاهان امر، بخشی از این موفقیت مرهون خرید سرویس Whatsapp از سوی فیس‌بوک در بهمن ماه سال پیش است که با رقم ۲۲ میلیارد دلار صورت گرفت.

عرضه گوشی اندرویدی از سوی بلک‌بری

خبرهای رسیده از پایگاه بلک‌بری حاکی از آن است که این شرکت آمریکایی قصد دارد سنت شکنی کند و برای نخستین‌بار یک گوشی بدون سیستم‌عامل مخصوص خود (Black Berry OS) بلکه با سیستم‌عامل محبوب این روزها یعنی اندروید ساخته و راونه بازار کند.

گوشی مزبور که پائیز امسال رونمایی خواهد شد، همچنان که مجهز به صفحه لمسی می‌باشد، مجهز به یک صفحه کلید کشویی نیز خواهد بود.

بی‌شک این تصمیم‌گیری حاصل شکست‌های متوالی بلک‌بری در حوزه تلفن همراه و برای احیای این برند است.

طبق آمار مؤسسه IDC بلک‌بری که زمانی برند محبوبی در حوزه موبایل محسوب می‌شد، اکنون فقط ۴ دهم درصد بازار را در اختیار دارد.
کد مطلب: 36575
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام