کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عرضه نسل جدید پردازنده‌های شتاب یافته AMD

2 تير 1394 ساعت 10:48

ایتنا- شرکت ای‌ام‌دی پس از مدت‌ها برای معرفی نسل جدیدی از پردازنده‌های شتاب‌ یافته یا همان سری APU خود اقدام کرده است و این نسل از ابزارهای پردازشی به مراتب نیرومندتر از نسل پیشین به حساب می‌آیند.




شرکت ای‌ام‌دی پس از مدت‌ها برای معرفی نسل جدیدی از پردازنده‌های شتاب‌ یافته یا همان سری APU خود اقدام کرده است و این نسل از ابزارهای پردازشی به مراتب نیرومندتر از نسل پیشین به حساب می‌آیند.


به گزارش ایتنا از رایورز از DIGITIMES، این سری از قطعات سخت‌افزاری که نسل ششم از سری APU محسوب می‌شوند می‌توانند کاربری کامپیوترهای خانگی را به مراتب نسبت به نسل قبلی بهبود بدهند و علاوه بر آن نیز شاهد این هستیم که مصرف انرژی در این نسل به نسبت دستگاه‌های مشابه در نسل پنجم به مراتب کمتر شده است.

این نسل از پردازنده‌های AMD بر روی چیپ خود یک پردازنده گرافیکی پیشرفته‌تر را نیز در اختیار خواهند داشت و به همین دلیل نیز برای استفاده در لپ‌تاپ‌ها مناسب خواهند بود. همچنین چند فناوری ویژه با نام‌های FreeSync و Vulkan و AMD's Mantle نیز بر روی این سری از پردازنده‌ها وجود خواهند داشت.


ساختار گرافیکی نسل ششم APU نیز به نحوی طراحی شده است که استفاده از ساختار دایرکت اکس نسخه ۱۲ بر روی آن ممکن باشد و به این ترتیب برای استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی مدرن با این سری مشکلی را در پیش نخواهید داشت.

همچنین نسل ششم APUهای شرکت AMD برای میزبانی ویندوز ۱۰ به صورت کامل بهینه‌سازی شده‌اند تا بتوانند نسخه در آستانه عرضه مایکروسافت را به بهترین وجه ممکن بر روی سیستم‌ها اجرا کنند.

شایان ذکر است که جزئیات بیشتر و ساختار قیمت‌گذاری این سری توسط شرکت AMD به زودی اعلام خواهد شد و این محصولات در بازه زمانی کوتاهی روانه بازار مصرف خواهند شد.
 


کد مطلب: 36568

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/36568/عرضه-نسل-جدید-پردازنده-های-شتاب-یافته-amd

ايتنا
  https://www.itna.ir