۱
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۳

نفوذ ویروس جاسوسی به هتل مذاکرات هسته‌ای

ایتنا - شرکت کسپرسکی به این نتیجه رسیده که این نرم‌افزار جاسوسی اسرائیلی یک نسخه بهبود یافته از «دوکو» است.


روزنامه وال استریت ژورنال از نفوذ یک ویروس جاسوسی اسرائیلی به سیستمهای الکترونیکی سه هتل محل مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ خبر داد.


به گزارش ایتنا از فارس، شرکت امنیت سایبری «کسپرسکی» طی تحقیقات خود دریافت که سه هتلی که میزبان مذاکرات ایران و ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان بود با ویروس جاسوسان رژیم صهیونیستی هدف گرفته شد.
وقتی که شرکت برجسته امنیت سایبری به این مسئله پی برد که سال گذشته با ویروسی هک شده است که احتمالاً این ویروس توسط جاسوسان رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار گرفته است، تمام تلاش خود را به کار گرفت تا دریابد که چه افراد و شرکت‌هایی در لیست قربانیان این ویروس قرار دارند.

این شرکت میلیون‌ها رایانه‌ در سراسر جهان و هتل‌های مجلل اروپا را مورد بررسی قرار داد. دیگر هتل‌هایی که مورد بررسی این شرکت قرار گرفته بودند، عاری از این ویروس بودند.

کارشناسان لابراتوار زائو کسپرسکی از نتیجه مطمئن نبودند. سپس به یک چیز مشترک درباره سه هتل مشترک رسیدند و آن این بود که تمامی این هتل‌ها قبل از برعهده گرفتن میزبانی مذاکرات حساس هسته‌ای ایران و ۱+۵ با ویروس رایانه‌ای مورد حمله قرار گرفتند.
این شرکت به این نتیجه رسید که این نرم‌افزار جاسوسی یک نسخه بهبود یافته از «دوکو» است. این ویروس دوکو برای اولین بار توسط کارشناسان امنیت سایبری در سال ۲۰۱۱ تشخیص داده شد.
مقامات کنونی و سابق آمریکا و بسیاری از کارشناسان امنیت سایبری معتقدند که این ویروس دوکو به منظور اجرای عملیات‌های بسیار حساس جمع‌آوری اطلاعات رژیم صهیونیستی طراحی شده است.

طبق این گزارش، مقامات ارشد آمریکا دریافتند که تل‌آویو در سال ۲۰۱۴ از مذاکرات هسته‌ای جاسوسی کرده است. این گزارش برای اولین بار توسط روزنامه وال استریت ژورنال در ماه مارس منتشر شد. مقامات در آن زمان جزئیات اندکی درباره تاکتیک‌های اسرائیل ارائه کردند.
یافته‌های شرکت روسی کسپرسکی قرار است روز چهارشنبه آشکار شود و درباره این ویروس و نوع جاسوسی جدید آن شفاف‌سازی شود. این افشاگری‌ها همچنین احتمالاً اولین شواهد واقعی از افرادی ارائه می‌دهد که مذاکرات هسته‌ای را هدف قرار داده‌اند.

طبق گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، برای سازمانهای جاسوسی تل‌آویو هیچ‌ اولویتی بالاتر از جمع‌آوری اطلاعات مربوط به ایران نیست. مخصوصاً بحث مذاکرات هسته‌ای ایران برای تل‌آویو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا صهیونیست‌ها از تحقق توافق نهایی هسته‌ای ایران و ۱+۵ نگران هستند.
وال استریت ژورنال گزارش کرد، کسپرسکی در گزارش خود، مستقیماً نام اسرائیل را بعنوان مسوول این عملیات هکری معرفی نکرد اما محققان این شرکت اشاره کردند که مظنون هستند که اسرائیل به شیوه‌ای نافذانه در این عملیات دست داشته است. بعنوان مثال، عنوان گزارش کسپرسکی «دوکو بت» (The Duqu Bet) است که بت دومین حرف الفبای عبری است.

محققان شرکت کسپرسکی می‌گویند که بسیاری از سوالات درباره چگونگی استفاده از این ویروس و اینکه چه اطلاعاتی ممکن است ربوده شده باشد، همچنان بی‌جواب باقی مانده است.
محققان می‌گویند این احتمال هم وجود دارد که جاسوسان احتمالاً مکالمات را استراق سمع کرده اند و فایل‌های الکترونیکی را از طریق کنترل سامانه‌های هتل که به کامیپوترها، تلفن‌ها، آسانسورها و زنگ‌ها مرتبط می‌شوند، ربوده‌اند.
مقامات اسرائیلی جاسوسی از آمریکا و دیگر همپیمانان خود را انکار می‌کنند اما اعتراف کرده‌اند که به طور کلی بر ایران نظارت دارند. با اینحال مقامات صهیونیستی حاضر نشدند درباره اتهامات مربوط به ویروس دوکو و جاسوسی از هتل مذاکرات اظهار نظر کنند.
 
کد مطلب: 36527
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
دمش گرم...عجب مخی بودند!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام