۰
plusresetminus
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۸

زیان 35 میلیارد دلاری شرکت‌های آمریکایی از رسوایی جاسوسی

ایتنا- سیاستمداران آمریکایی نتوانسته‌اند قوانین جدیدی تنظیم کنند که عملکرد نهادهای نظارتی را سروسامان دهد.
زیان 35 میلیارد دلاری شرکت‌های آمریکایی از رسوایی جاسوسی


افشای همکاری بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا با آژانس امنیت ملی این کشور باعث بی‌اعتباری آنها و وارد آمدن خسارت ۳۵ میلیارد دلاری شده است.


به گزارش ایتنا از فارس، بنیاد نوآوری و فناوری اطلاعات آمریکا در گزارش جدید خود اعلام کرده که صنعت فناوری آمریکا بسیار بیش از برآوردهای اولیه به علت این رسوایی متحمل ضرر و زیان شده است.

علت این مساله آن است که برای کاستن از نگرانی‌های عمومی و برطرف کردن دغدغه‌های موجود به خصوص در مورد برنامه جاسوسی پریسم اقدامات اندکی توسط دولت و شرکت‌های آمریکایی صورت گرفته است.

این بنیاد غیرانتفاعی که در مورد موضوعات مربوط به فناوری تحقیق می‌کند، می‌گوید سیاستمداران آمریکایی نتوانسته‌اند قوانین جدیدی تنظیم کنند که عملکرد نهادهای نظارتی را سروسامان دهد.

با این وضعیت هم توان رقابت شرکت‌های آمریکایی کاهش یافته و هم امنیت ملی آمریکا در عمل ارتقا نیافته است.

در این گزارش به تفصیل به کاهش استقبال افراد، مؤسسات و دولت‌های خارجی از خدمات فناوری ، کلود و ... شرکت‌های آمریکایی پرداخته شده و علت اصلی این مساله نگرانی آنها از سرنوشت داده‌هایی دانسته شده که ممکن است در اختیار کاخ سفید قرار بگیرند.

یک مثال عمده در این زمینه چین است. مقامات این کشور نسبت به فعالیت شرکت های غربی بسیار بدگمان شده اند و همین امر از درآمد سیسکو، اچ.پی و مایکروسافت در آن به میزان زیادی کاسته است.

تا به حال اپل به علت همراهی و تبعیت از سیاست‌های دولت چین توانسته از این مشکل جان سالم به در ببرد.

در پایان این گزارش هشدار داده شده که این وضعیت ممکن است به مدت طولانی ادامه یابد و نتیجه آن کاهش رشد اقتصادی، افزایش بیکاری، بر هم خوردن موازنه تجاری آمریکا و ... خواهد بود.
کد مطلب: 36525
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام