۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۸

اشتباه عجیب در موتور جست‌وجوی گوگل

ایتنا – موتور جست‌وجوی گوگل در اقدامی بسیار عجیب، نام نخست وزیر هندوستان را در میان ده جنایتکار بزرگ تاریخ بشریت قرار داد.
اشتباه عجیب در موتور جست‌وجوی گوگل


موتور جست‌وجوی گوگل در اقدامی بسیار عجیب، نام نخست وزیر هندوستان را در میان ده جنایتکار بزرگ تاریخ بشریت قرار داد.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم از وب‌سایت خبری Cnet، موتور جست‌وجوی گوگل در یک اتفاق نادر و کم سابقه نام نخست وزیر شبه قاره هندوستان را در میان لیست ده جنایتکار بزرگ تاریخ قرار داده است و دلیل این امر نیز از سوی این مسئولان گوگل، اشتباه شرکتی دیگر در ارائه متادیتای مورد استفاده در این جست‌وجو بوده است.

شایان ذکر است که مسئولان گوگل به سرعت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند و مدعی شده‌اند که نام نارندرا مودی (نخست وزیر هندوستان) توسط یکی از رسانه‌های بریتانیای در این لیست گنجانده شده است و علت این امر نیز اتهامات اثبات نشده او در حمایت از اقدامات ضد مسلمانان در ایالت گجرات هندوستان بوده است که به سال ۲۰۰۲ میلادی باز‌می‌گردد.


البته مودی تنها نام برجسته‌ای نیست که در این لیست جای گرفته است و در کنار او تصویر جورج بوش، رییس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا نیز دیده می‌شود که البته هنوز از سوی او با عکس‌العمل خاصی روبرو نشده است.

گوگل اعلام کرده است که به زودی این نتایج را بر روی موتور جست‌وجوی خود اصلاح خواهد کرد.
با اینحال این موضوع موجب شده است تا بسیاری از افراد نسبت به این موتور جست‌وجو بدبین شوند زیرا این نتایج در وب‌سایت‌های دیگر به نمایش درنیامده بلکه در خود موتور جست‌وجو نمایش داده شده‌اند و به نظر می‌رسد که گوگل کار دشواری برای پاکسازی نام خود در پیش رو دارد.
 
کد مطلب: 36496
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام