کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تبدیل شدن نسل بعدی مدیران عامل به دانشمندان اطلاعاتی

15 خرداد 1394 ساعت 19:46

ایتنا - پیش‌بینی می‌شود نیمی مدیران عامل سازما‌ن‌های استرالیایی در سال 2019 تخصص تحلیل داده‌ها را داشته باشند.




در حال حاضر ۳۸ درصد سازمان‌های بزرگ استرالیایی با بیش از ۲۰۰ کارمند تمام فعالیت‌های خود را مبتنی بر تحلیل داده‌ها انجام می‌دهند و مرکز تحقیقاتی Telsyte پیش‌بینی کرده است که این رقم در سال ۲۰۱۹ میلادی به بیش از ۷۰ درصد برسد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، گزارش منتشر شده از سوی این مرکز تحقیقاتی نشان می‌دهد که سیستم‌های تحلیل داده‌ها به سرعت در حال گسترش هستند و به عنوان بازوی تقویتی جدید در اختیار مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره قرار می‌گیرند.

این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که فضای اطلاعاتی روش‌های سنتی تصمیم گیری در سازمان‌ها را کنار گذاشته و باعث شده است تا مدیران عامل با تکیه بر نوآوری‌ها گام‌های رو به جلو را بردارند.

«شایوم رحیم» مدیر مرکز Telsyte پیش‌بینی کرد که طی چند سال آینده سازمان‌های استرالیایی در سطح ارشد خود دست‌کم یک مدیر اطلاعاتی در اختیار داشته باشند. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود نیمی مدیران عامل سازما‌ن‌های استرالیایی در سال ۲۰۱۹ تخصص تحلیل داده‌ها را داشته باشند.

 

رحیم در این خصوص توضیح داد: «ما در حال مشاهده نسل جدید مدیران عامل هستیم. این افراد به حدس و گمان یا احساسات پیرامون خود برای مشخص کردن گام‌های بعدی تکیه نمی‌کنند و حرکت رو به جلوی سازمان را با این اتفاق مشخص نمی‌کنند. مدیران عامل متکی بر داده‌ها افرادی هستند که در آینده نزدیک بر تعدادشان افزوده می‌شود. این افراد فقط بر منابع اطلاعاتی و داده‌ها تاکید دارند و تمام تصمیمات خود را مبتنی بر آنها اتخاذ می‌کنند.»

این بررسی نشان داده است که سازمان‌های کنونی با تکیه بر تجارت الکترونیک، ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) و داده‌های بازاریابی سعی می‌کنند به بهترین شکل تصمیمات خود را عملی کنند.
 


کد مطلب: 36407

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/36407/تبدیل-شدن-نسل-بعدی-مدیران-عامل-دانشمندان-اطلاعاتی

ايتنا
  https://www.itna.ir