۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۴

ارسال ایمیل رمزگذاری شده در محیط فیس بوک ممکن شد

ایتنا- فیس‌بوک مدعی است با رمزگذاری ایمیل کاربران حتی آژانس امنیت ملی هم قادر به جاسوسی نیست.
ارسال ایمیل رمزگذاری شده در محیط فیس بوک ممکن شد


فیس‌بوک به کاربران خود امکان داده ایمیل‌های دریافتی‌شان را در محیط این شبکه اجتماعی رمزگذاری کنند. این شرکت مدعی است با چنین کاری حتی آژانس امنیت ملی هم قادر به جاسوسی از کاربران نیست.


به گزارش ایتنا از فارس، برای این کار کاربران تنها باید کلیدهای عمومی PGP را در تنظیمات فیس‌بوک اعمال کنند و سپس شاهد رمزگذاری ایمیل‌هایشان خواهند بود.

البته مشکلی در این زمینه وجود دارد و آن ناآشنایی بسیاری از مردم با نحوه عملکرد کلیدهای عمومی و خصوصی برای رمزگذاری داده‌هاست.

اگر چه بعد از افشاگری‌های ادوارد اسنودن در مورد جاسوسی‌های سایبری کاخ سفید بسیاری از شرکت‌های فناوری به مردم وعده دادند داده‌هایشان را به طور کامل رمزگذاری می‌کنند، اما در عمل عده کمی از آنها دست به چنین کاری زدند. یکی از علل مهم این مساله پیچیدگی‌های فنی این کار است.

امروزه با عرضه ابزاری همچون Mailvelope کاربران برخی سرویس‌های ایمیل و از جمله جیمیل راحت‌تر می‌توانند برای رمزگذاری داده‌های خود اقدام کنند. اما تا عمومی شدن این فرایند راه درازی باقی مانده است.

فیس‌بوک می‌گوید این خدمات برای عموم کاربران در دسترس است و برای اعمال تنظیمات باید هر کاربر پس از ورود به حسابش به بخش settings و سپس contact info section رفته و روش افزودن کلید عمومی PGP را مشاهده نماید.
کد مطلب: 36397
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام