کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شرکت ARM به دنبال ورود به دنیای اینترنت اشیاء

14 خرداد 1394 ساعت 23:30

ایتنا- ARM به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ پردازنده‌ قصد دارد تا با خرید یک شرکت فعال در زمینه امنیت تلفن‌های همراه، مسیر خود را برای ورود به رده اینترنت اشیاء مهیا سازد.




ARM به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ پردازنده‌ قصد دارد تا با خرید یک شرکت فعال در زمینه امنیت تلفن‌های همراه، مسیر خود را برای ورود به رده اینترنت اشیاء مهیا سازد.


به گزارش ایتنا از رایورز از وب‌سایت Cnet، شرکت ARM به دنبال خرید شرکت SANSA است که این خرید با قیمتی بین ۷۵ تا ۸۵ میلیون دلار انجام خواهد شد.
شرکت SANSA یکی از شرکت‌های فعال در زمینه امنیت همراه است که در طول سال‌های گذشته با رشد زیادی روبرو بوده است.

بر اساس تحلیل وال‌ استریت ژورنال قرار است تا این امر موجب شود تا شرکت ARM شرایط ورود خود برای فعالیت در دنیای اینترنت اشیاء را هموار سازد و هدف اصلی از این خرید، ورود به این بازار جدید خواهد بود.
شایان ذکر است که ARM تولید بیش از ۹۵ درصد پردازنده‌های مورد استفاده در تلفن‌های همراه در جهان را در اختیار دارد و در این میان می‌تواند با توجه به فعالیت‌های شرکت SANSA در زمینه ساخت پلتفرم‌های نرم‌افزاری امنیتی برای اینترنت اشیاء، به راحتی بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مورد نیاز برای تولید پروژه‌های مربوط به این رده را در اختیار داشته و به یکی از قطب‌های اینترنت اشیاء تبدیل شود.


شایان ذکر است که به تازگی ARM به معرفی یک ساب‌سیستم سخت‌افزاری ویژه برای اینترنت اشیاء دست زده است که برپایه سیستم‌ عامل mbed که محصول خود این شرکت است کار می‌کند.
این کمپانی امیدوار است که در بازه زمانی کوتاهی شاهد استفاده عمومی از این سخت‌افزار در سطوح مختلف اینترنت اشیاء باشد و با توجه به خرید قریب‌الوقوع SANSA می‌توان انتظار داشت که این پلتفرم به سطحی پیشرفته‌تر ارتقاء پیدا کند.
 


کد مطلب: 36384

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/36384/شرکت-arm-دنبال-ورود-دنیای-اینترنت-اشیاء

ايتنا
  https://www.itna.ir