۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۸

آمازون و مایکروسافت موفق‌ترین شرکت‌های ابری سال ۲۰۱۴ شناخته شدند

ایتنا - افزایش فعالیت‌های گوگل و VMware در این زمینه باعث شده است تا IBM نقش کمرنگ‌تری در بازار جهانی خدمات ابری ایفا کند.
آمازون و مایکروسافت موفق‌ترین شرکت‌های ابری سال ۲۰۱۴ شناخته شدند


مرکز تحقیقاتی گارتنر بر اساس آخرین بررسی جهانی خود در حوزه خدمات پردازش ابری اعلام کرد که شرکت آمازون در بخش Magic Quadrant همچنان حاکمیت بازار را در اختیار گرفته است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، گارتنر در جدیدترین گزارش خود توضیح داد که در بخش زیرساخت‌های-به‌عنوان-خدمات(IaaS) شرکت مایکروسافت بیشترین سهم از بازار جهانی را در اختیار دارد و در مقابل از محبوبیت IBM در این بازار کاسته شده است.

کارشناسان گارتنر بر این باورند که افزایش فعالیت‌های گوگل و VMware در این زمینه باعث شده است تا IBM نقش کمرنگ‌تری در بازار جهانی خدمات ابری ایفا کند.

گارتنر برای تحلیل بخش Magic Quadrants چهار معیار اصلی در نظر گرفت: رهبران، رقبا، کارشناسان نرم‌افزاری و فعالیت‌های جهانی. با انجام بررسی‌های دقیق روی هر یک از این چهار معیار مشخص شد کدام‌یک از شرکت‌های نرم‌افزاری طی یک سال گذشته توانسته‌اند بهترین خدمات ابری را در اختیار سازمان‌ها قرار دهند.

 

کارشناسان گارتنر اعلام کردند که طی سال ۲۰۱۴ میلادی فقط دو شرکت آمازون و مایکروسافت توانستند از بخش «رهبران» امتیاز مورد نظر را کسب کنند و البته چهار شرکت Centurylink، گوگل، IBM و VMware توانستند تا اندازه‌ای در این زمینه به موفقیت برسند.

دو شرکت Verizon و CSC بهترین امتیاز را از بخش «کارشناسان نرم‌افزاری» به دست آوردند و گارتنر توضیح داد که طی یک سال گذشته از امتیاز HP در این زمینه کاسته شد.
 
کد مطلب: 36330
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام