کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رشد ۲۶ درصدی در انتظار کروم‌بوک

آماری از رشد فروش کروم‌بوک در جهان

8 خرداد 1394 ساعت 21:10

ایتنا- پیش‌بینی شرکت گارتنر از فروش محصولاتی که تحت سیستم‌عامل کروم به بازار روانه می‌شوند شامل فروش ۷.۳ میلیون دستگاه در طول سال جاری بوده است که برابر با رشدی ۲۶ درصدی است.




 پیش‌بینی شرکت گارتنر از فروش محصولاتی که تحت سیستم‌عامل کروم به بازار روانه می‌شوند شامل فروش ۷.۳ میلیون دستگاه در طول سال جاری بوده است که برابر با رشدی حدود ۲۶ درصدی است.


به گزارش رایورز از dailytech، لپ‌تاپ‌هایی که به سیستم‌عامل گوگل کروم مجهز هستند و به اصطلاح کروم‌بوک نامیده می‌شوند، همواره مخاطبان رده اداری را به خوبی به خود جذب کرده‌اند زیرا علاوه بر امکانات معقول و مناسب، از قیمت بسیار پایینی نیز برخوردار هستند و به این ترتیب برای محیط‌های اداری به یک گزینه ایده‌آل بدل شده‌اند.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده از فروش احتمالی کروم‌بوک در طول سال ۲۰۱۵، به‌نظر می‌رسد که این رده محصولات گوگل با رشدی بسیار چشمگیر روبرو گردد و در این میان شرکت گارتنر که به عنوان یک گروه تحلیلی بسیار بزرگ و معتبر شناخته می‌شود، با بررسی ساختار فروش این محصولات در مناطق مختلف جهان به ارائه پیش‌بینی دقیق از فروش این محصول دست زده است.

شایان ذکر است که آمار فروش این محصول در سال ۲۰۱۴ شامل فروش تنها ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه بوده است که نتایج آن به‌تفکیک برای هر منطقه به شرح زیر است:
- آمریکای شمالی: ۴ میلیون و ۸۲۰‌هزار دستگاه
- اروپا، خاورمیانه و آفریقا: ۶۲۰ هزار دستگاه
- آسیای مرکزی و شرقی: ۱۴۶ هزار دستگاه
- آمریکای جنوبی: ۱۴۲ هزار دستگاه


حال پیش‌بینی‌های گارتنر نشان می‌دهد که مجموع این عدد به ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار عدد خواهد رسید ولی بازهم بزرگ‌ترین خریداران سری کروم‌بوک در آمریکای شمالی حضور خواهند داشت و نمی‌توان انتظار داشت که تغییری در نسبت پراکندگی این محصولات رخ بدهد.

یکی از دلایلی که بسیاری از کارشناسان برای عدم رشد بالای کروم‌بوک ارائه می‌کنند، عرضه ویندوز ۱۰ است که مسلما می‌تواند بازار را تحت‌الشعاع قرار داده و جلوی رشد رقبا را بگیرد.
شرکت‌هایی مثل گوگل باید پیش از شروع عرضه این محصول، به بخش عمده فروش خود دست یافته باشند زیرا پیش‌بینی می‌شود که پس از عرضه ویندوز ۱۰، فروش کامپیوترهای برپایه سایر سیستم‌های عامل با افتی چشمگیر روبرو خواهد شد.
 


کد مطلب: 36272

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/36272/آماری-رشد-فروش-کروم-بوک-جهان

ايتنا
  https://www.itna.ir