۰
plusresetminus
دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۸

مهلت مشترکان همراه اول برای جلوگیری از سلب امتیاز سیم‌کارت

ایتنا- اپراتورها می‌توانند پس از گذشت 90 روز از عدم استفاده از سیم‌کارت نسبت به قطع و سلب امتیاز سیم‌کارت اقدام کنند.
مهلت مشترکان همراه اول برای جلوگیری از سلب امتیاز سیم‌کارت


اپراتور همراه اول به مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری خود تا ۱۵ خردادماه زمان داده است تا با شارژ مجدد این سیم‌کارت‌ها، از سلب امتیازشان جلوگیری کنند.


به گزارش ایتنا از مهر، طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اپراتورهای تلفن همراه می‌توانند پس از گذشت ۹۰ روز از عدم استفاده سیم‌کارت‌های اعتباری و بدون تراکنش ماندن این سیم‌کارت‌ها از سوی مشترکان، نسبت به قطع و سلب امتیاز این سیم‌کارت‌ها اقدام کنند.

این الزام در پی محدودیت در شماره‌گذاری و نامبرینگ سیم‌کارت‌‌های موجود در کشور صورت گرفته است و براساس آن اپراتورهای موبایل می‌توانند سیم‌کارت‌های بلااستفاده در شبکه خود را سلب امتیاز کنند.

اخیرا اپراتور همراه اول با ارسال پیامکی به تمامی مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری، از این مشترکان خواسته در صورتی که سیم‌کارتشان بلا استقاده است آن را فعال کنند.

این اپراتور در این پیامک آورده است: «به دلیل محدودیت در واگذاری شماره‌های جدید، سیم‌کارت‌های اعتباری که ۶ ماه شارژ نشده‌اند سلب امتیاز می‌شوند؛ در صورت تمایل به حفظ شماره سیم‌کارت اعتباری خود حداکثر تا ۱۵ خردادماه سال ۹۴ نسبت به اعمال شارژ اقدام کنید.»

این اطلاعیه شامل مشترکانی که به صورت یکطرفه از سیم‌کارت‌های اعتباری استفاده می‌کردند نیز می‌شود و برای بهینه‌سازی رنج شماره‌های بلااستفاده در شبکه همراه اول، صورت گرفته است.

براساس آخرین آمارهای ارائه شده اپراتور همراه اول، نزدیک به ۳۸ میلیون مشترک سیم‌کارت اعتباری دارد.
کد مطلب: 36247
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام