۰
plusresetminus
يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۸

iOS 9 اپل احتمالا غیر قابل جیلبریک شدن خواهد بود

ایتنا- کمپانی اپل هرگز طرفدار جیلبریک گوشی‌های اپل نبوده است!
iOS 9 اپل احتمالا غیر قابل جیلبریک شدن خواهد بود


کنفرانس جهانی توسعه‎دهندگان اپل (WWDC)ماه آینده برگزار خواهد شد. انتظار بر این است که این رویداد هماهنگ و به موقع برگزار شود و تقریباً با قاطعیت می‎توان گفت که در این رویداد، شرکت اپل به معرفی نسل بعدی سیستم عامل iOS، احتمالاً با نام iOS ۹ خواهد پرداخت.


این روزها گزارش‌ها در خصوص نسخه جدید iOS افزایش یافته است و پس از انتشار گزارشی در خصوص احتمال اینکه iOS9 با دستگاه‌های قدیمی‌تر اپل سازگار باشد حالا طبق اخبار و گزارش‎های منتشر شده، شرکت اپل در این نسخه‎ی جدید iOS تلاش‎های بسیار زیادی برای افزایش امنیت سیستم‌عامل موبایل (و نیز سیستم عامل OS X) اتخاذ کرده است.

شرکت اپل هرگز طرفدار جامعه‎ جیلبریک گوشی‎های اپل نبوده است و حالا گزارش‎ها حاکی از این هستند که این شرکت “علاقه‎ بسیار شدیدی” به تکنولوژی Rootless دارد که خود مبدع آن است.

گفته می‎شود این تکنولوژی باعث جلوگیری از هر نوع دسترسی به فایل‎های سیستمی مشخص در دستگاه‎های آیفون، آیپد یا مک می‎شود، حتی اگر در سطح Administrator باشید (البته در مک غیر فعال کردن این قابلیت وجود دارد).

پیش از این، هکرها با استفاده از حفره‎های آسیب‎پذیری که در سیستم عامل iOS وجود داشت قادر بودند تا دستگاه‎های آیفون و آیپد را جیلبریک کنند. ظاهراً تکنولوژی Rootless تمام این حفره‎ها را پر و غیرفعال می‎کند.

احتمالا این جمله‎ی معروف را شنیده‌اید: “هرگز نگو هرگز”، بنابراین ما نیز از لغت “غیرممکن” استفاده نمی‎کنیم اما اگر این خبر درست باشد آن‎گاه جیلبریک کنندگان راه سخت و دشواری در پیش روی خود دارند.

اگر قرار باشد که ماه آینده در کنفرانس WWDC تکنولوژی Rootless معرفی شود، باید دید که اپل چگونه به معرفی آن می‎پردازد.

منبع : فارنت
کد مطلب: 36215
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام