۰
plusresetminus
شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۹
توسط آمریکا:

تلاش برای هک کردن Google Play

ایتنا - NSA و شرکایش طی برگزاری کارگروه‌های مختلف بین نوامبر 2011 تا فوریه 2012 نقشه خود را طراحی کردند.
تلاش برای هک کردن Google Play


«آژانس امنیت ملی» (NSA) آمریکا در نظر دارد فروشگاه اینترنتی Google Play را هک کند تا از این طریق بتواند به اطلاعات میلیون‌ها کاربر اندرویدی در سراسر جهان دسترسی داشته باشد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوئیرر، مراکز خبری The Intercept و CNS News روز گذشته در گزارش‌های مجزا به نقل از «ادوارد اسنودن» پیمانکار اسبق سازمان NSA اعلام کردند که این مرکز نقشه‌های دقیق خود برای هک کردن فروشگاه اینترنتی Google Play را به زودی عملی می‌کند.

اسنودن توضیح داد که NSA با همکاری متحدان خود یعنی بریتانیا، کانادا، نیوزیلند و استرالیا برنامه‌ای را تدارک دیده است که به موجب آن گروهی موسوم به «اتحاد پنج چشم» از طریق داده‌های مرتبط با ابزارهای کاربردی که از طریق شرکت‌های گوگل و سامسونگ پشتیبانی می‌شود، بدافزارهای خود را روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌کند.

بر اساس اسناد منتشر شده از سوی اسنودن، سازمان NSA و شرکایش طی برگزاری کارگروه‌های مختلف بین نوامبر ۲۰۱۱ تا فوریه ۲۰۱۲ در کشورهای استرالیا و کانادا، تاکتیک‌های جدید خود را مورد بررسی قرار دادند.

 

در این اسناد گفته شد: «هدف اصلی از برگزاری این کارگروه‌ها پیدا کردن روش‌هایی برای بهره‌برداری از فناوری گوشی‌های هوشمند و جاسوسی در آنها بوده است.»

در ادامه این گزارش آمده است: «این آژانس‌ها از سیستم جاسوسی اینترنتی موسوم به Xeyscore استفاده می‌کنند تا ترافیک گوشی‌های هوشمند را در کابل‌های اینترنتی شناسایی کنند و از این طریق بتوانند کلیه ارتباطات مربوط به یک گوشی هوشمند را مبتنی بر سرورهای متصل به ابزارهای کاربردی ردیابی کنند. این سرورها توسط شرکت‌های سامسونگ و گوگل پشتیبانی می‌شوند.»
 
کد مطلب: 36203
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام