کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازگرداندن گوشی‌های آندرویدی به تنظیمات کارخانه‌ همه اطلاعاتتان را پاک نمی‌کند

خبرگزاری فارس , 2 خرداد 1394 ساعت 12:20

ایتنا- آزمایش بر روی گوشی‌های دست دوم که از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنند نشان داد با بازگشت به تنظیمات کارخانه اطلاعت شخصی از بین نمی‌رود.




محققان می‌گویند حتی اگر گوشی آندرویدی را به حالت تنظیمات کارخانه بازگردانید باز هم ممکن است پیام‌ها، ایمیل‌ها، و دیگر اطلاعات حساس شخصی شما دست نخورده باقی بمانند.


به گزارش ایتنا از فارس، بسیاری از کاربران گوشی‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید گوگل تصور می‌کنند اگر در بخش تنظیمات گزینه بازگرداندن به تنظیمات تولیدی کارخانه را فعال کنند، تمامی داده‌های شخصی آنها از روی گوشی پاک می‌شود، اما در واقع این‌طور نیست.

آزمایش ۲۱ گوشی هوشمند دست دوم که از سیستم‌عامل‌های اندروید نسخه ۲.۳ تا ۴.۳ استفاده می‌کنند ثابت کرد که بازیابی ایمیل‌ها، پیامک‌ها و برخی داده‌های شخصی دیگر حتی در صورت استفاده از تنظیمات فوق‌الذکر ممکن است.

برای انجام بررسی مذکور که توسط لارنت سیمون و راس آندرسون از دانشگاه کمبریج در برتانیا صورت گرفته، از گوشی‌های دست دوم خریداری شده از سایت ای.بی استفاده شد.

این گوشی‌ها از ژانویه تا می سال ۲۰۱۴ برای فروش عرضه شدند و ساخت شرکت‌های سامسونگ، اچ‌تی‌سی، ال‌جی، موتورولا و نکسوس گوگل بودند.

این محققان در ۸۰ درصد موارد توانستند به تنظیمات حساب کاربری گوگل که بر روی گوشی کاربر اعمال شده بود، دسترسی پیدا کنند و با این کار قادر به بررسی ایمیل‌ها، فهرست تماس‌ها، کلمه عبور وای.فای و دیگر داده‌های ذخیره شده گردیدند.

در برخی موارد نیز دسترسی به تنظیمات فیس‌بوک، بخشی از دیگر ایمیل‌ها، پیامک‌ها و مکالمات برنامه‌های پیام‌رسان ممکن شده است.

البته باید توجه داشت که در مجموع گوشی‌های جدیدتر توانایی بیشتری برای پاک سازی اطلاعات قدیمی کاربران داشته‌اند و گوشی‌های نکسوس گوگل هم از بقیه رقبا بهتر عمل کرده‌اند. اما باز هم اطلاعات کاربران را در دسترس اشخاص ثالث قرار داده‌اند.


کد مطلب: 36186

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/36186/بازگرداندن-گوشی-های-آندرویدی-تنظیمات-کارخانه-همه-اطلاعاتتان-پاک-نمی-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir