کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهره‌مندی روستاهای بالای 30 خانوار از اینترنت تا پایان سال

خبرگزاری ايسنا , 2 خرداد 1394 ساعت 10:07

ایتنا- سه هدف اصلی دولت در حوزه ارتباطات و فناوری، ایجاد زیرساخت، گسترش شبکه و انتقال فیبرنوری می‌باشد.




وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بهره‌مندی همه روستاهای بالای ۳۰ خانوار از اینترنت تا پایان امسال خبر داد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمود واعظی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر دولت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات سه هدف اصلی را دنبال می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به ایجاد زیرساخت‌ها در این حوزه اشاره کرد، زیرا توجه به این بخش می‌تواند توانمدسازی سایر بخش‌ها را فراهم کند، از این حیث ما در استان زنجان ۱۲۰ کانال بین‌المللی به ظرفیت استان اضافه کردیم.

همچنین گسترش شبکه انتقال و فیبرنوری به میزان ۱۹۰ هزار کیلومتر را خواهیم داشت که در حدود ۹۰۰ میلیارد ریال در این خصوص سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: با توجه به آمار هشت‌هزار نفری از فارغ‌التحصیلان این حوزه در استان برنامه‌های خوبی را به جهت اشتغال این افراد در نظر داریم.

همچنین توجه ویژه‌ای به دولت الکترونیک داریم، زیرا در گذشته این بخش با عقب‌افتادگی‌های مواجه بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

واعظی تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم پهنای باند اینترنت را که در ابتدای کار دولت برابر با ۷۰۰ مگابیت بر ثانیه بود به ۲۴۰۰ مگابیت بر ثانیه برسانیم که در این راستا نیازمندی‌های شرکت‌هایی که اینترنت واگذار می‌کنند نیز مورد توجه قرار گرفته است.

در ضمن در جهت تولید محتوا و اپلیکیشن‌های جدید نیز برنامه‌های قابل توجهی داریم تا بتوانیم از این طریق ۸۰ درصد از نیازهای مردم از داخل رفع کنیم.

وزیر ارتباطات و فن‎آوری اطلاعات همچنین در جلسه گزارش دستاوردهای حوزه ICT با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان گفت: برای توسعه فعالیت‎های ICT باید بخش خصوصی نقش اصلی را در این زمینه بر عهده داشته باشد تا برای آیندگان باقی بماند.

وی اظهار کرد: استان زنجان به دلیل برخورداری از موقیعیت جغرافیایی ویژه‌ای که دارد باید مورد توجه قرار گیرد، به همین جهت آنچه که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مربوط به دولت و وزارتخانه است سعی خواهیم کرد در جهت توسعه این مهم تلاش کنیم.

البته توسعه برای محقق شدن نیاز به مؤلفه‎های مختلف دارد که در دولت یازدهم اعتقاد بر این است بدون حضور بخش خصوصی دولت در عرصه توسعه موفق نمی‌شود، چراکه توسعه کشور توسط مردم و همه کسانی انجام می‌شود که تعلق خاطر نسبت به استان و کشورشان دارند.

واعظی با اشاره به سفر ریاست‌جمهوری به استان زنجان عنوان کرد: در این سفر تکلیف سنگینی بر دوش چندین وزارت‌خانه از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گذاشته شده است که برای تحقق این تکلیف باید برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد تا وارد بخش‎های عملی و اجرایی شود؛ از این رو ما در وزارتخانه به سهم خود در حوزه IT کمک زیادی خواهیم کرد تا بسترهای لازم برای تبدیل استان زنجان به قطب برق، الکترونیک و فن‌آوری اطلاعات فراهم شود که البته لازمه این کار حضور بخش خصوصی به طور فعال است، به همین جهت اختیارات مربوط به استان‎ها را مشخص خواهیم کرد تا کار را به نحو مطلوب دنبال کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‎های اصلی دولت تدبیر و امید توجه به رونق اقتصادی و توسعه اشتغال است، زیرا در حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات فارغ‌التحصیلان و جوانان بااستعدادی داریم که باید بسترهای لازم را در سطح کشور برای اشتغال آنان فراهم کنیم؛ چراکه اشتغال در حوزه IT و ICT اشتغالی دانش‌محور است که می‎تواند مجموعه‎ اقماری ایجاد کند که خود این مهم سبب ایجاد شغل‌های دیگر می‌شود.

وزیر ارتباطات و فن‎آوری اطلاعات یادآور شد: با توجه به اینکه استان زنجان در برنامه‎های آتی حائز اهمیت است در یک سال گذشته سعی کرده‎ایم وضعیت زیرساختی استان را توسعه دهیم، البته وضعیت کنونی را نیز تا سال آینده بهبود خواهیم بخشید.

تقویت شرکت‎های دانش‎بنیان را مورد توجه قرار خواهیم داد و با ارائه وام وجوه اداره شده در شرکت‎های دانش‎بنیانی که در جهت توسعه استان فعالیت می‎کنند حمایت‏‌های لازم را خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری گفت: همچنین در حوزه تلفن ثابت نیز تا زمانی که رقابت ایجاد نشود وضعیت به همین شکل فعلی خواهد بود لذا ما باید با ایجاد رقابت در این حوزه به بهبود کیفیت و کاهش تعرفه‎ها کمک کنیم، به همین جهت از همه امکانات و ظرفیت‎ها استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم توسعه استان را در این زمینه شاهد باشیم.


کد مطلب: 36175

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/36175/بهره-مندی-روستاهای-بالای-30-خانوار-اینترنت-پایان-سال

ايتنا
  https://www.itna.ir