۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۷

مقام مسئول:برسرمبانی اولیه فضای مجازی اختلاف هست

ایتنا- در کشور بر سر مبانی اولیه فضای مجازی اختلاف نظر داریم و حرف یکدیگر را متوجه نمی‌شویم.
مقام مسئول:برسرمبانی اولیه فضای مجازی اختلاف هست


به گزارش ایتنا از ایرنا، مهندس لطف الله سیاهکلی در همایش اسفار مجازی ارتباطات نوین که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی ارتباطات برگزار شد، بر ایجاد تعریف واحد برای اشتغال، اقتصاد، رفاه و سلامت در فضای مجازی تاکید کرد.


وی اضافه کرد: برای اشتغال، رفاه و سلامت در فضای مجازی تعاریف واحد در کشور وجود ندارد و برداشت‌های متعددی در این حوزه داریم چراکه هنوز فضای مجازی را به عنوان عرصه جدید زندگی برای خودمان تعریف نکرده‌ایم.

این مسئول با بیان اینکه آمریکا سند امنیت سایبری خود را به دنبال سند امنیت ملی خود تعریف کرد، افزود: در این سند از واژگانی استفاده شده است که نشاندهنده چگونگی مدیریت آنها در این حوزه است.

سیاهکلی خاطرنشان کرد: در این سند آمده است که ما در حال شکل دادن به استانداردهای جهانی برای امنیت سایبر و ایجاد ظرفیت بین الملل برای بررسی تهدیدهای سایبری هستیم و این بدان معناست که آنها دارند برای ما قانون جهانی می‌نویسند و اگر نتوانیم جلوتر از آنها حرکت کنیم باید از این استاندارد تبعیت کنیم.

وی با بیان این که در تعریف جدید آنها جهان با فضای مشترک سایبر، اقیانوس و فضا با هم متصل است گفت: پیش از این فضا و اقیانوس فضای مشترک بود و این یعنی کسی که در این فضا قرار می‌گیرد باید تابع مقررات بین‌المللی باشد.

سایبر به عنوان فضای مشترک جهان تعریف شده و در آن امکان جریان آزاد مردم، کالا و خدمات و افکار را فراهم کرده است و این فضاها شریان‌های اقتصاد جهانی و جامعه مدنی هستند.

بنابراین با تعریف جدید سایبر محدوده کشورها نیست که بتوانیم قوانین خود را در آن اعمال کنیم.

وی افزود: آمریکا در این سند بر این موضوع نیز تاکید دارد که از مبانی دانش و فناوری خود به منظور حفظ برتری‌شان در توانمندی لازم برای غلبه بر هر حریفی محافظت خواهد کرد و مسئولیت ویژه برای ایجاد یک جهان شبکه‌ای بر عهده دارد.

سیاهکلی گفت: این درحالیست که آمریکا اینترنت را موتور اصلی رشد اقتصادی در ایالات متحده می‌داند که میلیون‌ها شغل را پشتیبانی می‌کند.
کد مطلب: 36142
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام