۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۲

برنامه گوگل برای کودکان، ویدیوهای مناسب بزرگسالان را نمایش می‌دهد

ایتنا-تعدادی از گروه‌های مدنی مدافع کودکان نسبت به نمایش محتوای نامناسب فیلم‌های یوتیوب برای کودکان اعتراض کردند.
برنامه گوگل برای کودکان، ویدیوهای مناسب بزرگسالان را نمایش می‌دهد


برنامه همراه گوگل که برای دستچین کردن ویدیوهای مناسب کودکان در یوتیوب طراحی شده در عمل ویدیوهایی را در دسترس این افراد می‌گذارد که مناسب سن و سال آنها نیست.


به گزارش ایتنا از فارس، یکی از این ویدیوها به کودکان آموزش می‌دهد چگونه تعداد زیادی کبریت را با قراردادن روی آتش به طور ناگهانی روشن کنند، آزمایشی که عملی کردن آن برای کودکان می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

تکرار این مشکل باعث شده تعدادی از گروه‌های مدنی مدافع کودکان در آمریکا نسبت به نمایش محتوای نامناسب برای کودکان از طریق برنامه YouTube Kids رسما اعتراض کنند.

این دو گروه عرضه برنامه یاد شده را در عمل یک ترفند بازاریابی از سوی گوگل دانسته‌اند.

به گفته آنها قرار بود این برنامه محلی امن برای مشاهده ویدیو را در اختیار کودکان زیر پنج سال قرار دهد، اما در واقع ویدیوهایی از این طریق در دسترس قرار می‌گیرند که به هیچ وجه مناسب اعضای یک خانواده نیستند.

به عنوان مثال در یکی از این ویدیوهای کارتونی گروهی از حیوانات الفاظ زننده‌ای را در مورد اعضای جنسی بدن به زبان می‌آورند و در ویدیوهای دیگری تبلیغات رقص زننده، مشروبات الکی، بحث در مورد خودکشی نوجوانان، مصرف ماریجوانا و ... به نمایش گذاشته می‌شود.

برنامه YouTube Kids اواسط زمستان سال گذشته عرضه شد و قرار بود از طریق آن تنها ویدئوهای کودکانه و دارای محتوای اخلاقی در دسترس کودکان قرار بگیرد.

اما با استفاده از قابلیت جستجوی این برنامه همراه به راحتی می‌توان ویدیوهایی مناسب بزرگسالان مشاهده نمود.

همچنین تبلیغات موجود در یوتیوب هم از طریق این برنامه قابل مشاهده است. گوگل هنوز نسبت به این اعتراضات واکنشی از خود نشان نداده است.
کد مطلب: 36133
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام