کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رتبه‌بندی الکسا؛ استرتژی کسب درآمد سایت است؟

29 ارديبهشت 1394 ساعت 14:15

ایتنا- گاهی رتبه بندی الکسا را ابزاری برای تبلیغات مستقیم می‌دانند.




همه کسب‌و‌کارهایی که بازاریابی آنلاین انجام می‌دهند، روی افزایش نرخ مکالمه خود هدف‌گذاری می‌کنند. راه‌های متفاوتی برای جذب ترافیک مورد نظر وجود دارد. برخی از کسب‌وکارها برای به‌دست آوردن جایگاهی خوب در SERPs تلاش می‌کنند و برخی دیگر برای به‌دست آوردن ترافیک بیشتر. از طرفی هدف به‌دست آوردن موفقیت مالی، جزو اهداف همه اشخاص است.


با اینکه برای برخی از افراد به‌دست آوردن امتیاز بالا در گوگل، تنها راه شناخته‌شدن است، این تفکر نیز وجود دارد که یک جایگاه خوب در سیستم رتبه‌بندی الکسا می تواند به همان اندازه سودآفرین باشد.

رتبه‌بندی الکسا چیست؟
سایت alexa.com (که یکی از شاخه‌های فرعی آمازون است) یک سیستم رتبه‌بندی دارد که میزان بازدید از سایت‌های مختلف را بررسی کرده و عمومی می‌کند. الگوریتمی که سایت الکسا با استفاده از آن رتبه‌بندی ترافیک الکسا را محاسبه می‌کند، بر حسب میزان ترافیکی است که ابزار نصب‌شده الکسا طی سه ماه ثبت می‌کند.


این ترافیک بر پایه پارامترهایی همچون حصول و بازدید صفحه است. حصول به تعدادی از کاربران الکسا بر می‌گردد که از یک سایت مشخص در یک روز بازدید می‌کنند. بازدید صفحه نیز به تعداد دفعاتی بر می‌گردد که یک صفحه مشخص، به‌وسيله کاربران الکسا مورد بازدید قرار می‌گیرد.

بنابراین اگر یک کاربر مشخص، یک سایت را چند بار در یک روز مشاهده کند، تمام این بازدیدها، یک بازدید ثبت می‌شود.

اولین گام از پروسه رتبه‌بندی، محاسبه روزانه میزان حصول و تعداد بازدیدهای صفحات برای تمام سایت‌ها است. رتبه‌بندی الکسا با محاسبه میانگین میزان حصول و بازدید صفحات، طی یک دوره زمانی مشخص (چند ماه) به‌دست می‌آید.

رتبه‌بندی الکسا چگونه کار می‌کند؟
برای شروع کافی است از سایت alexa.com بازدید کرده و نوار ابزار الکسا را دانلود کنید. این نوار ابزار یک تابع جست‌وجو در اختیار کاربر قرار می‌دهد. نوار ابزار الکسا نه‌تنها اطلاعات را نمایش می‌دهد، بلکه داده‌ها را نیز برای سرور مرکزی ارسال می‌کند.

بنابراین هر بار که شما از سایتی با استفاده از مرورگرهای Internet explorer یا Firefox که نوار ابزار الکسا روی آن نصب باشد بازدید کنید، اطلاعات برای سرور فرستاده می‌شود. داده‌های این‌چنینی از تمام کاربران وب که از نوار ابزار الکسا استفاده می‌کنند، جمع‌آوری می‌شود.

هرچه رتبه سایت در الکسا کمتر باشد، بهتر است. بیشتر افراد معتقدند اگر رتبه سایت شما زیر ۱۰۰ هزار باشد، سایت شما از ترافیک سنگینی برخوردار است.

آیا رتبه‌بندی الکسا همه‌چیز را ارزش‌گذاری می‌کند؟

مزایا
• ترافیک الکسا می‌تواند به‌عنوان یک ابزار هوش رقابتی مورد استفاده قرار گیرد، اما باید دقت کرد که حجم نمونه مخاطبان آن کوچک است. می‌توانید آدرس سایت رقیب خود را در قسمت Compare Sites وارد کنید و نتایج تلاش‌های بازاریابی خود را با رقبای خود مقایسه کنید.

• هرچه رتبه شما پایین‌تر باشد، بهتر است.
• به پشتیبانان سایت و آگهی‌کنندگان کمک می‌کند پتانسیل واقعی سایت شما را ببینند. هرچه رتبه شما بهتر باشد، تمایل آگهی‌کنندگان برای تبلیغ در سایت شما بیشتر می‌شود.
• صفحات شخصی مورد توجه قرار می‌گیرند و مانند سایت‌ها رتبه‌بندی می‌شوند. این صفحات شخصی معمولا یک علامت مجزا خواهند داشت.
• رتبه‌بندی الکسا اطلاعاتی در رابطه با سایت‌تان در اختیار شما قرار می‌دهد.

معایب
• از آنجا که همه اشخاص از نوار ابزار الکسا استفاده نمی‌کنند، بنابراین میلیون‌ها سایت با ترافیک بالا وجود دارد که به‌وسيله الکسا رتبه‌بندی نمی‌شود.
• بسیاری از افراد معتقدند این ابزار دقیق نبوده و ترافیک الکسا می‌تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار گیرد.
• زیردامنه‌ها به‌صورت مجزا رتبه‌بندی نمی‌شوند و ترافیک کلی برای بالاترین سطح دامنه محاسبه می‌شود.

راه‌هایی برای بهبود رتبه الکسا
اگر شما خواهان افزایش ترافیک خود و بهبود رتبه‌تان در الکسا هستید، می‌توانید از روش‌هایی مانند آنچه در ذیل آمده، استفاده کنید:
• نوار ابزار الکسا را دانلود و نصب کنید.
• با استفاده از ویجت الکسا در سایت خود، نظر بازدیدکنندگان را جلب کنید.
• از مفاهیم مفید و پرمحتوا استفاده کنید و این مطالب را در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی و صفحات مربوط به پشتیبان سایت قرار دهید.
• مطالبی در رابطه با الکسا در مقالات و وبلاگ خود قرار دهید. به این ترتیب به صفحه خود متصل می‌شوید که این کار رتبه شما را بهبود می‌بخشد.
• سعی کنید مقالات خود را در سایت‌هایی همچون dig.com، del.icio.us یا www.stumbleupon.com قرار دهید.
• با کلیدواژه‌های مرتبط با الکسا سایت خود را بهینه کنید.
• دوستان خود را با نوار ابزار الکسا آشنا کنید و آنها را تشویق کنید تا آن را نصب کرده و از سایت شما نیز بازدید کنند.

جمع‌بندی
همان‌طور که در این مقاله آمد، جنبه‌های مثبت و منفی برای رتبه‌بندی الکسا وجود دارد. بیشتر افراد الکسا را ابزاری برای تبلیغات مستقیم می‌دانند.

با دانستن این موضوع که رتبه‌بندی الکسا برای یک سایت با توجه به تعداد بازدیدکنندگانی که نوار ابزار الکسا را نصب کرده‌اند و از یک سایت مشخص بازدید می‌کنند محاسبه می‌شود، اما نتایج این رتبه‌بندی در بيشتر موارد دقیق نیست.

با وجود این، رتبه‌بندی الکسا برای سایت‌هایی با ترافیک بالا می‌تواند مفید باشد. به عنوان یک استراتژی کسب درآمد سایت، می‌توان گفت رتبه‌بندی الکسا می‌تواند راه‌حل صحیحی باشد.

منبع: عصر ارتباط


کد مطلب: 36130

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/36130/رتبه-بندی-الکسا-استرتژی-کسب-درآمد

ايتنا
  https://www.itna.ir