۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۸

ویندوز ۱۰ ظاهراً سریع‌تر از OS X بر روی مک‌بوک جدید اجرا می‌شود

ایتنا- اجرای بازی‌ و عملکرد خوب ویندوز 10 بر روی مک‌بوک می‌تواند نتایج خوبی را به دنبال داشته باشد.
ویندوز ۱۰ ظاهراً سریع‌تر از OS X بر روی مک‌بوک جدید اجرا می‌شود


آزمایش‌های اخیر از اجرا شدن سریع‌ترِ ویندوز 10 بر روی مک‌بوک نسبت به OS X 10.10 Yosemite حکایت دارد.


الکس کینگ، خوره کامپیوتری از دانشگاه Tufts، یک ماه تمام را با نسخه بتا ویندوز 10 بر روی مک‌بوک 12 اینچی جدید خود سر کرده است.

وی در این مدت به تمام قسمت‌های ویندوز 10 سرَک کشید تا سرعت و نحوه عملکرد نسخه بتا سیستم‌عامل جدید مایکروسافت را آزمایش کند.

او برای نصب ویندوز 10 بر روی مک‌بوک خود از قابلیت بوت کَمپ (Boot Camp) استفاده کرده است.

این ویژگی باعث می‌شود ویندوز در قالب سیستم‌عامل مجازی درون OS X نصب و اجرا شود، لازم است بدانید که اجرا کردن سیستم‌عامل به صورت مجازی داخل یک سیستم‌عامل دیگر باعث می‌شود تا از لحاظ سخت‌افزاری به منابع بیشتری نیاز باشد.

ویندوز 10 پس از تنظیمات اولیه و نصب درایور به خوبی به صورت مجازی بر روی مک‌بوک الکس اجرا شد.

کینگ در بلاگ‌ خود در خصوص نحوه عملکرد ویندوز 10 این‌چنین نوشت:

ویندوز 10 بر روی مک‌بوک عملکردی سریع و راحت داشت. تصاویر گرافیکی با سرعت پایدار 60 فریم در ثانیه اجرا می‌شود و به جرات می‌توان گفت که حتی از OS X در محیط‌های گرافیکی پیشی می‌گرفت، اینجاست که باید اپل فکری به حال سیستم‌عامل خود بردارد.

حتی خاموش کردن امکان Transparency در OS X نیز به بهبود محیط گرافیکی کمک شایانی نکرد.

از طرف دیگر بعد از اضافه کردن امکانات Aero Glass به ویندوز 10 باز هم شاهد اجرا شدن روان برنامه‌ها از لحاظ گرافیکی بودم.

کینگ همچنین در بلاگ خود ذکر کرد که مرورگر جدید اِج را نیز در این شرایط، آزمایش کرده است، به گفته وی این مرورگر در اجرای صفحه‌های اینترنتی بسیار خوب عمل کرده و تا دلتان بخواهد تَب‌های مختلف در این مرورگر باز کردم بدون آنکه خم به ابرو بیاورد.

جالب اینجاست که کینگ پا را از این هم فراتر گذاشته و در کنار اجرای برنامه‌های روزمره، این سیستم‌عامل جدید مایکروسافت را بر روی مک‌بوک خود از لحاظ اجرای بازی‌های سه‌بعدی نیز آزمایش کرد.

وی توانست بازی Left 4 Dead 2 را با 60 فریم در ثانیه در رزولوشن 1280 در 800 اجرا کند، ناگفته نماند که از پردازنده اینتل Core M و گرافیک داخلی مک‌بوک کینگ بیشتر از این هم از لحاظ گرافیکی نمی‌توان انتظار داشت.

اجرای بازی سوپر ماریو کنسول نینتندو نیز به صورت شبیه‌ساز در ویندوز 10 که روی مک‌بوک نصب شده بود به راحتی صورت گرفت و الکس با 60 فریم در ثانیه قادر با انجام این بازی بود.

اجرای بازی‌ و عملکرد خوب ویندوز 10 بر روی مک‌بوک می‌تواند نتایج خوبی را به دنبال داشته باشد و با این حساب انتظار می‌رود تولید‌کنندگان، لپ‌تاپ‌های بسیار مناسبی با سیستم‌عامل 10 به بازار عرضه کنند.

منبع : فارنت
کد مطلب: 36116
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام