۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۰

۸۳ درصد مدیران IT استقرار خدمات ابری را نامناسب می‌دانند

ایتنا - ‌۹۰ درصد سازمان‌ها اظهار داشتند که در فعالیت‌های خود تا اندازه‌ای از خدمات پردازش ابری بهره می‌برند.
۸۳ درصد مدیران IT استقرار خدمات ابری را نامناسب می‌دانند


نتایج حاصل از بررسی جدید مرکز Brocade نشان داد،‌ بیش از سه‌چهارم تمام سازما‌ن‌ها شاهد سازگاری و هماهنگی نادرست و نامناسب خدمات پردازش ابری با فرآیندهای داخلی خود هستند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی‌تی‌پی، مطالعه جدید روی ۲۰۰ مدیر اطلاعاتی در سازمان‌های مختلف نشان داد ۸۳ درصد آنها شاهد استقرار نامناسب سرویس‌های ابری در سازمان‌ هستند و این در حالی است که یک‌سوم آنها اعلام کردند مدیران ارشد سازمان اجازه استقرار خدمات ابری بدون درگیری با بخش IT را نمی‌دهند.

بر اساس نتایج به دست آمده از این بررسی، ‌۹۰ درصد سازمان‌ها اظهار داشتند که در فعالیت‌های خود تا اندازه‌ای از خدمات پردازش ابری بهره می‌برند و البته بیشتر آنها بر این باورند که واحد کسب و کار می‌بایست خدمات ابری مورد نیاز خود را به کار بگیرد و برای این کار نیاز به دریافت مجوز از سوی واحد IT یا واحدهای مدیریتی وجود ندارد.

 

«یاروب ساکنینی» مدیر منطقه‌ای شرکت Brocade توضیح داد: «خدمات پردازش ابری باعث شده است تا واحد کسب و کار در سازمان‌های مختلف وابستگی کمتری به بخش IT داشته باشد. آنها از دور زدن بخش IT خوشحال هستند و به راحتی نیازهای خود را پاسخ می‌دهند. اما اگر همین سرویس‌ها نتوانند همه نیازهای آنها را پوشش دهند یا مشکلی در این زمینه به وجود آید، نقش مدیران اطلاعاتی مشخص می‌شود و از این بخش می‌خواهند تا هر چه سریع‌تر مشکل‌شان را حل کند.»

بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که امنیت مهم‌ترین مسئله در حوزه خدمات ابری محسوب می‌شود.
اما بررسی مرکز Brocade نشان داد که تاثیرات منفی از سوی واحدهای مختلف سازمانی می‌تواند به اندازه مشکلات امنیتی در این زمینه خطرآفرین باشد.
 
کد مطلب: 36102
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام