کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرمایه‌گذاری ۲.۸ میلیارد دلاری مراکز درمانی منطقه در حوزه IT

28 ارديبهشت 1394 ساعت 9:34

ایتنا - میزان سرمایه‌گذاری سازمان‌های بهداشتی و درمانی منطقه در زمینه نرم‌افزار نسبت به سال گذشته 8.3 درصد افزایش خواهد یافت.




عرضه‌کنندگان خدمات بهداشتی و درمانی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا(MENA) طی سال جاری میلادی بیش از ۲.۸۶ میلیارد دلار در زمینه فناوری اطلاعات سرمایه‌گذاری می‌کنند و این طور که مرکز تحقیقاتی گارتنر گزارش داده است، این مراکز بودجه خود برای توسعه خدمات IT را نسبت به سال ۲۰۱۴ میلادی ۰.۸ درصد افزایش داده‌اند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی‌تی‌پی، گارتنر پیش‌بینی کرد که خدمات مخابراتی شامل سرویس‌های ارتباطی موبایلی و ثابت بزرگ‌ترین بخش برای سرمایه‌گذاری توسط مراکز بهداشتی و درمانی منطقه MENA خواهند بود و طی سال ۲۰۱۵ میلادی این مراکز ۱.۲ میلیارد دلار در این بخش سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

میزان سرمایه‌گذاری سازمان‌های بهداشتی و درمانی منطقه در زمینه نرم‌افزار نسبت به سال گذشته ۸.۳ درصد افزایش خواهد یافت تا ارزش این بازار به ۴۱۰ میلیون دلار برسد.

ارزش بازار خدمات داخلی برای سازمان‌های درمانی خاورمیانه و شمال آفریقا در سال ۲۰۱۵ میلادی با رشد ۶ درصدی نسبت به سال قبل ۵۰۲ میلیون دلار محاسبه خواهد شد.
در این بخش میانگین دستمزد افرادی که در بخش خدمات اطلاعاتی کار می‌کنند هم افزایش خواهد یافت.

 

گارتنر همچنین اعلام کرد سرمایه گذاری مراکز مذکور در حوزه خدمات IT امسال به ۲۵۴ میلیون دلار خواهد رسید تا بر این اساس برون‌سپاری خدمات سازمانی، نرم‌افزارهای پشتیبان و خدمات مشاوره‌ای بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرند.

دکتر «آنوراگ گوپتا» مدیر تحقیقات گارتنر در این خصوص گفت: «کشورهای مختلف در منطقه خاورمیانه شمال آفریقا به صورت متفاوت در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کنند. در عربستان سعودی زیرساخت‌ها برای توسعه خدمات درمانی اهمیت فراوان دارد. در امارات متحده عربی تمرکز اصلی بر همکاری بیشتر بخش‌های مختلف درمانی معطوف شده است و دیگر کشورها نیز سیاست‌های متفاوتی در این زمینه در نظر گرفته‌اند.»
 


کد مطلب: 36059

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/36059/سرمایه-گذاری-۲-۸-میلیارد-دلاری-مراکز-درمانی-منطقه-حوزه-it

ايتنا
  https://www.itna.ir