۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۵

مایکروسافت برای به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ موبایلی اپراتورها را کنار می‌گذارد

ایتنا - اگر هم‌اکنون گوشی هوشمند خود را به ویندوز ۱۰ مجهز کرده‌اید، طی ماه‌های آتی به صورت خودکار پیام‌های مربوط به به‌روزرسانی آن را دریافت خواهید کرد.
مایکروسافت برای به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ موبایلی اپراتورها را کنار می‌گذارد


زمانی که سیستم‌های عامل موبایل به‌روز می‌شوند، اپراتورهای بزرگ برنامه‌ریزی‌های مختلف انجام می‌دهند تا نسخه جدید را در فواصل زمانی مختلف برای گوشی‌های پیشرفته ارائه کنند.
در این فرآیند برخی گوشی‌ها به‌روزرسانی را در اختیار نمی‌گیرند و برخی دیگر برای به‌روز شدن سیستم عامل باید مدت طولانی منتظر بمانند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، مایکروسافت بر اساس آخرین تصمیمات خود به این نتیجه رسیده است که به‌روزرسانی برای نسخه موبایلی سیستم عامل جدید خود را به تنهایی انجام دهد و به عبارت دیگر نقش اپراتورها را برای عرضه نسخه جدید سیستم عامل حذف کند.

شرکت مایکروسافت پنج سال قبل همزمان با عرضه نخستین نسخه ویندوز فون قصد داشت این کار را انجام دهد. اما هم‌اکنون گفته شده است که با ورود ویندوز ۱۰ موبایلی این برنامه عملی می‌شود.

این شرکت روی وبلاگ رسمی خود توضیح داد: «اینجا در شرکت مایکروسافت ما مسئولیت برقراری امنیت در ویندوز را برعهده داریم. گزارش‌های مربوط به ناامنی‌های ویندوز به دست ما می‌رسد و به صورت مداوم سعی می‌کنیم به‌روزرسانی‌ها را در این زمینه ارائه دهیم. این به‌روزرسانی‌ها به گونه‌ای انجام می‌شود که بتوانند از گوشی‌ها پشتیبانی کنند. امروز تصمیم گرفته‌ایم که برای دستگاه‌های موبایلی مبتنی بر ویندوز ۱۰ بدون واسطه اپراتورها به‌روزرسانی‌های مختلف را برای کاربران خود ارایه دهیم.»

 

بر این اساس به نظر می‌رسد که اگر هم‌اکنون گوشی هوشمند خود را به ویندوز ۱۰ مجهز کرده‌اید، طی ماه‌های آتی به صورت خودکار پیام‌های مربوط به به‌روزرسانی آن را دریافت خواهید کرد.

لازم به ذکر است که پس از تلاش خبرنگاران، شرکت مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای این خبر را تایید کرد و به خبرگزاری زد.دی.نت گفت: «سپتامبر گذشته به‌روزرسانی Denim مایکروسافت برای دستگاه‌های موبایلی عرضه شد اما هنوز گوشی هوشمند Lumia 830 عرضه شده توسط AT&T، گوشی Lumia 635 عرضه شده توسط T-Mobile و ... آن را دریافت نکرده‌اند. شرکت مخابراتی Verizon نخستین مرکزی بود که پس از گذشت ماه‌ها به‌روزرسانی Denim را به دست کاربران خود رساند. این یک اتفاق بد برای گوشی‌های هوشمند مبتنی بر ویندوز فون است. اما این مشکل را برای دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ برطرف خواهیم کرد.»

شرکت مایکروسافت هفته گذشته پیش‌نمایش جدید از سیستم عامل Windows Mobile 10 را عرضه کرد که این محصول Windows Store Beta را شامل می‌شد، از ابزارهای کاربردی مجموعه Office پشتیبانی می‌کرد، و چهار ابزار جدید Xbox، Music، Video و Camera را در خود جا داده بود.
 
کد مطلب: 36058
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام