۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۲

ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی موجب تمرکز در تصمیم‌گیری می‌شود

ایتنا- نماینده مجلس: جایگاه ارتش سایبری، سپاه و دیگر نهادها کجاست؟
ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی موجب تمرکز در تصمیم‌گیری می‌شود


سخنگوی کمیسیون صنایع با تاکید بر لزوم نظارت قوا بر فضای مجازی کشور گفت: با ادغام شورای‌عالی فناوری اطلاعات در شورای‌عالی فضای مجازی تصمیم‌سازی درباره فضای مجازی متمرکز می‌شود.


به گزارش ایتنا از فارس،‌ روح‌الله عباس‌پور نماینده مردم بویین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی صبح امروز سه‌شنبه در صحن علنی مجلس پس از سخنان محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت که در مخالفت با طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی سخن گفته بود اظهار داشت: اگر هدف از این طرح کاهش وظایف وزارت ارتباطات و فناوری بود نقش نظارتی مجلس کم می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه همه آنچه در شرح اختیارات و وظایف شورای‌عالی فناوری اطلاعات آمده در شرح وظایف شورای‌عالی فضای مجازی نیز قید شده است ادامه داد: آیا رهبر معظم انقلاب در هر موردی موضع‌گیری و دخالت می‌کنند؟ در این صورت پس بیایید مجلس را منحل کنیم.

عباس‌پور در ادامه گفت: بارها شاهد بوده‌ایم تصمیمات شورای‌عالی‌فضای مجازی را شورای‌عالی فناوری اطلاعات خنثی می‌کند؛ چرا یک وزارتخانه باید همه تصمیمات مربوط به فضای مجازی کشور را اتخاذ کند پس جایگاه ارتش سایبری، سپاه و دیگر نهادها کجاست؟

وی با یادآوری اینکه مجلس در شورای‌عالی فناوری اطلاعات عضو ندارد خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم سران قوا در تصمیم‌سازی درباره فضای مجازی کشور نقش داشته باشند نه اینکه یک وزارتخانه نقش تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر را داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به وزارت ارتباطات صرفا باید مجری قانون باشد عضویت رئیس مجلس را در شورای عالی فضای مجازی موجب نظارت دقیق‌تر مجلس در این فضا خواند و گفت: اکنون دستگاه قضایی هم در شورای عالی فناوری اطلاعات عضو ندارد و ما می‌خواهیم با تصویب این طرح تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری درباره فضای مجازی متمرکز شود چراکه تاکنون ما یک گزارش یا یک سؤال از شورای‌عالی فناوری اطلاعات نداشته‌ایم.
کد مطلب: 36019
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
فقط تمرکز رو برای اعمال سلیقه و ایجاد محدودیت و محرومیت بیشتر برای کاربرها بالا میبره. هدف هم همینه. نمیشه تصور کرد این مجلس به جای حرکت در جهت منابع سیاسی و جناحی در جهت رسیدگی به مطالبات مردم گام برداره، اصلا متصور نیست.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام