۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۴

عرضه سیم‌کارتهای کودک از خردادماه به بازار

ایتنا- اپراتورهای موبایل موظف به ارائه سیم‌کارت کودک و نوجوان با قابلیت خدمات جذاب برای گروه‌های سنی مختلف شده‌اند.
عرضه سیم‌کارتهای کودک از خردادماه به بازار


سخنگوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از برنامه‌های مدنظر برای ورود سیم‌کارت‌های مخصوص کودک و نوجوان به بازار توسط ۳ اپراتور فعال موبایل کشور خبر داد.


به گزارش ایتنا از مهر، جهانگیر اسدی درباره اقدامات انجام شده از سوی اپراتورهای تلفن همراه برای عرضه سیم‌کارت‌های مخصوص کودک و نوجوان اظهار داشت: براساس مصوبه ۲۰۳ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتورهای موبایل موظف به ارائه سیم‌کارت کودک و نوجوان با قابلیت خدمات جذاب برای گروه‌های سنی مختلف شده‌اند.

وی با بیان اینکه در این مصوبه اپراتورهای موبایل ملزم به ارائه بسته آموزشی برای استفاده از خدمات باندپهن موبایل برای کودکان برای یادگیری فرصت‌ها و تهدیدهای استفاده از این خدمات شدند، گفت: همچنین در ارائه این خدمات، اطلاع رسانی در مورد قابلیت اعمال مقررات خدمات صوتی، تصویری، پیامک و اینترنت و افزودن برخی قابلیت‌ها مانند تماس گروهی و خانوادگی بر روی سیم کارت‌ها به اپراتورها تکلیف شد.

در همین حال خدمات آموزشی برای بهره‌برداری از خدمات موبایل باندپهن، شیوه‌های حفظ حریم خصوصی و تماس با کدهای اضطراری بر روی این سیم‌کارت‌ها به اپراتور الزام شد.

سخنگوی رگولاتوری با تاکید براینکه به اپراتورهای موبایل ۶ ماه فرصت داده شد تا سیم‌کارت‌هایی را با قابلیت‌های مدنظر به بازار عرضه کنند، افزود: این مصوبه آذرماه ۹۳ به اپراتورها ابلاغ شد و این ارائه دهندگان خدمات موبایل، تا خردادماه زمان خواهند داشت این خدمات را ارائه کنند.

وی اضافه کرد: براساس جلسات انجام شده با اپراتورهای موبایل و جمع بندی از اقدامات صورت گرفته پیش بینی می‌شود هر سه اپراتور موبایل همراه اول، ایرانسل و رایتل سیم‌کارت‌های مخصوص کودک را نهایتا تا خردادماه عرضه تجاری کنند.

اسدی با بیان اینکه اپراتور رایتل از اسفندماه ۹۳ تعدادی سیم‌کارت دیتا مخصوص کودکان و نوجوانان با قابلیت دسترسی به شبکه پویا، شبکه آپارات و خدماتی از این قبیل عرضه کرده است افزود: اپراتور همراه اول نیز هفته گذشته از سیم‌کارت مخصوص کودک با قابلیت‌هایی چون بازی، کنترل مجازی خانواده، دسترسی به ۱۲ کانال تلویزیون و مقابله با ویروس‌های رایانه‌ای رونمایی کرد که این سیم‌کارت‌ها هنوز به صورت انبوه توزیع نشده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق جلسات برگزار شده، اپراتور ایرانسل گزارش خود از اقدامات صورت گرفته برای سیم‌کارت‌های کودک را به رگولاتوری ارائه کرده که این سیم‌کارت‌ها قرار است در خردادماه ۹۴ و با قابلیت‌های کاملتری مخصوص کودک و نوجوان عرضه شود.

سخنگوی رگولاتوری از هماهنگی با سازمان‌های مرتبط از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش برای اجرای این مصوبه به بهترین نحو ممکن خبر داد و تاکید کرد: در این زمینه جلساتی با سازمان‌های مرتبط در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه رگولاتوری طبق مصوبه ۲۰۳ ناظر بر فعالیت اپراتورهای موبایل در این زمینه خواهد بود گفت: اپراتورهای موبایل باید در طول زمان تمامی قابلیت‌های مدنظر در این مصوبه را برای سیم‌کارت‌های کودک و نوجوان عملیاتی کنند.

اسدی تصریح کرد: قیمت سیم‌کارت‌های مخصوص کودک و نوجوان متفاوت از تعرفه سایر سیم‌کارت‌ها نخواهد بود و مطابق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات باید عرضه شود.
کد مطلب: 35992
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام