کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مخابرات تلگرام را مسدود کرد؟

خبرگزاری ايسنا , 21 ارديبهشت 1394 ساعت 9:44

ایتنا- تلگرام در حال حاضر در زمره محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی قرار دارد.




یک سایت خبری مدعی شد که شرکت مخابرات در خدمات اینترنتی خود سرویس پیام‌رسان تلگرام را در برخی از نقاط استان تهران و برخی استان‌ها بدون اطلاع قبلی مسدود و از دسترس کاربران خود خارج کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، کاربران این شرکت از حوالی ظهر شنبه در موبایل و کامپیوترهای خود با صفحات غیر فعال برنامه تلگرام رو به رو شدند و نتوانستند از این برنامه استفاده کنند.

انسداد و حذف برنامه تلگرام توسط شرکت مخابرات در حالی است که سایر شرکت‌های خدمات‌دهنده اینترنت این سرویس را همچنان و بدون اختلال به کاربران خود ارائه می‌دهند.

انسداد و غیر فعال کردن برنامه تلگرام از سوی شرکت مخابرات بلافاصله با واکنش و انتقاد انبوهی از کاربران اینترنت این شرکت قرار گرفت و آنها در شبکه‌های مجازی و سایرکانال‌های ارتباطی مراتب اعتراض خود را اعلام کردند.

تلگرام از جمله اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در فضای مجازی است که به دلیل ویژگی و قابلیت‌های برتر از جمله سرعت، امنیت، فضای ذخیره‌سازی و تنوع در پلت‌فرم‌ها و باز بودن متن مورد استقبال زیاد کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته به گونه‌ای که به‌ویژه در ماه‌های اخیر، خیل عظیمی از کاربران از سایر پیام رسان‌ها از جمله وایبر به سوی این برنامه کوچ کرده‌اند.

تلگرام که یک پروژه‌ متن‌باز است، خیلی زود توانسته به یکی از اپلیکیشن‌های محبوب کاربران تبدیل شود و این محبوبیت تا حدی رسیده که تلگرام در وبلاگش اعلام کرده است که بیش از ۵۰ میلیون کاربر فعال دارد و روزانه بیش از یک میلیارد پیام در سرورهایش رد‌ و‌ بدل می‌شود.


کد مطلب: 35980

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/35980/مخابرات-تلگرام-مسدود

ايتنا
  https://www.itna.ir