۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۹

بررسی طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در مجلس

ایتنا- یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تقاضای تغییر دستور طرح ادغام شورای فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی را مطرح کرد.
بررسی طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در مجلس


با موافقت نمایندگان مردم در خانه ملت، طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی در اولویت بررسی قرار گرفت.


به گزارش ایتنا از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی با اولویت قرار دادن بررسی طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات را در شورای عالی فضای مجازی را با ۱۲۰ رأی موافق، ۴۷ رأی مخالف، و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند.

بر این اساس طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات را در شورای عالی فضای مجازی با اولویت در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.

نصرالله پژمان‌فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به عنوان یکی از طراحان طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات را در شورای عالی فضای مجازی گفت: شورای عالی فضای مجازی در سال ۹۰ تشکیل شده و با توجه به اینکه این شورا نسبت به همه شوراهای قبلی از جامعیت بیشتری برخوردار است، در این طرح پیشنهاد شده شورای عالی فناوری اطلاعات نیز در آن ادغام شود و این کار به دلیل این می‌باشد که وجود شوراهای مختلف در رابطه با یک موضوع به موازی کاری منتهی می‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موازی کاری و مشکلات کاری که با وجود شوراهای مختلف ایجاد می شود، باید توجه داشت هرگونه اختیارات که در شورای عالی فناوری اطلاعات وجود دارد در شورای عالی فضای مجازی نیز وجود دارد که این تعدد شوراها باعث سردرگمی در تصمیم گیری و اخلال در امور می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد:‌ در حال حاضر ریاست شوراهای مذکور به عهده رئیس جمهور است بنابراین ضرورتی ندارد که با وجود شورای عالی مجازی، شورای دیگری تشکیل شود.
 
کد مطلب: 35969
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام