کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ساخت مقر جدید گوگل با کمک ربات‌ها

خبرگزاری ايسنا , 19 ارديبهشت 1394 ساعت 16:41

ایتنا- ربات‌ها به کمک گوگل می‌آیند تا این کمپانی ساختمان جدیدش را بسازد!




شرکت گوگل قصد دارد مقر بعدی خود را با استفاده از ربات‌ها بسازد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، طراحی‌های مقر جدید گوگل با دیوارهای شفاف و سقف موجدار می‌تواند یک آرمانشهر آینده باشد که توسط ارتشی از ربات‌ها ساخته خواهد شد.

این غول فناوری اینترنتی قصد دارد از ربات‌هایی موسوم به Crabots برای قرار دادن مواد در جایگاهشان بهره ببرد.

این ربات‌ها در حقیقت جرثقیل‌های هیبریدی منعطف رباتیک هستند که اجزای پیش‌ساخته با وزن تا ۱۰ تن مانند دیوارها و اسباب سنگین را در جایگاهشان در زیر سایبان‌های گسترده شیشه‌ای قرار خواهند داد.

بر اساس طرح گوگل، این دستگاه‌ها در تمام طول عمر ساختمان مورد کاربرد خواهند بود تا در صورت نیاز، طرح‌بندی ساختمان را تغییر دهند.

زمین این سازه شبیه یک شبکه بوده، از این رو جرثقیل‌ها خواهند توانست دیوارها و سطوح را مانند یک مجموعه سازه غول‌پیکر درون مناطق مشخص قرار دهند.

قطعات کف از سینی‌های فولادی با عرض پنج متر و طول ۱۴ متر خواهند بود، از این رو اگر شرکت گوگل روی هر پروژه‌ای از خودروی خودران گرفته تا فناوری‌های بزرگ کار کند، فضا به تناسب پروژه تغییر می‌کند.

این ساختمان توسط توماس هیترویک، شرکت BIG و AKTII طراحی شده و تا ۲۰ هزار کارمند را در خود جای خواهد داد.

جرثقیل‌های رباتیک مذکور هنوز ابداع نشده‌اند، اما پس از دریافت مجوز ساخت، گوگل زمان کافی برای ساخت آن‌ها خواهد داشت.

جزئیات برنامه‌های این غول فناوری اینترنتی برای آرمانشهر شیشه‌ای آن زمانی رونمایی شده که شورای شهر به شبکه مجازی حرفه‌ای لینکداین (LinkedIn) نزدیک به ۱۳۰ هزار متر مربع زمین در منطقه شمال بی‌شور در ماونتین ویو برای ساخت دفتر نسبتا ساده آن اعطا کرده، در حالیکه سهم گوگل برای ساخت آرمانشهرش تنها ۴۷ هزار و ۳۹۰ متر مربع است و تنها برای کسری از سازه آن کافی خواهد بود.



کد مطلب: 35948

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/35948/ساخت-مقر-جدید-گوگل-کمک-ربات-ها

ايتنا
  https://www.itna.ir