کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تشدید جنگ نامرئی بین واشنگتن و پکن

خبرگزاری مهر , 19 ارديبهشت 1394 ساعت 13:21

ایتنا- هکرهای باهوش چینی به سختی قابل شناسایی هستند.




«جف راتک» سخنگوی وزارت خارجه امریکا به طور رسمی از مقامات چینی خواست تا حملات سایبری هکرهای چینی به کشورش را پیگیری و بررسی کند.

به گزارش ایتنا از مهر، در سال‌های اخیر، جنگ نامرئی بین پکن و واشنگتن آغاز شده که به حملات سایبری و مختل شدن فعالیت سایت‌های امریکایی منجر شده است.

هکرهای چینی در حملات سایبری از تکنیک‌های بسیار پیشرفته‌ای استفاده می‌کنند که کمتر کسی قادر به شناسایی آنها است.

آنها از کوچکترین باگ یا محل نفوذ به سیستم اطلاعات بهره می‌برند تا بتوانند به سرقت اطلاعات بپردازند.

هکرها در هر حمله، اداره یا سازمان جدیدی از امریکا را هدف می‌گیرند.

تشدید حملات سایبری و مختل شدن فعالیت سایت‌ها و سازمان‌های مختلف امریکایی در شرایطی است که «جف راتک» سخنگوی وزارت خارجه امریکا از مقامات چینی خواست تا حملات سایبری هکرهای چینی را پیگیری و بررسی کنند.

هکرهای چینی در حال توسعه سیستم جدیدی با نام Great Cannon هستند که با استفاده از این سیستم می‌توانند حملات سایبری گسترده و مخربی را در سطح جهان انجام دهند.

چین با کمک غول اینترنتی خود یعنی Baidu و سیستم جدید حملات سایبری با نام Cannon می‌تواند اسکریپ‌های ارسالی و دریافتی از طریق کاربران وب سایت‌ها در اختیار داشته و آنها را در میانه راه دستخوش تغییر کند.

همانند حمله‌ای که در ماه‌های گذشته در رابطه با سایت «گیت هاب» صورت گرفت.

هکرهای چینی با استفاده از این روش به مختل کردن فعالیت وب سایت‌ها پرداخته تا قدرت خود را در عرصه حملات سایبری به رخ جهانیان بکشانند و اکنون با استفاده از سیستم Great Cannon هکرها از قدرت مضاعفی برخوردار شده‌اند.

جف راتک، دسترسی هکرهای چینی به این قدرت را تهدیدی جدی دانسته به همین دلیل از مقامات چینی خواست تا این حملات را کنترل و بررسی کنند.


کد مطلب: 35936

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/35936/تشدید-جنگ-نامرئی-بین-واشنگتن-پکن

ايتنا
  https://www.itna.ir